۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
دادوستد ۲۴۶ میلیون اوراق کالایی در فصل بهار امسال

دادوستد ۲۴۶ میلیون اوراق کالایی در فصل بهار امسال

بیش از ۲۴۶ میلیون اوراق مبتنی بر کالا به ارزش ۵.۵ هزار میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده بورس کالا در فصل بهار ۱۴۰۱ معامله شد.

به گزارش بازار، در سه ماه ابتدایی امسال بازار گواهی سپرده کالایی شاهد ثبت معامله ۲۴۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۸۹۳ اوراق مبتنی بر کالا به ارزش ۵۵۴۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومانی بود

در این مدت بیشترین حجم معاملات گواهی سپرده مربوط به خرداد با ثبت بیش از ۱۰۷ میلیون و ۲۰۷ هزار اوراق مبتنی بر کالا بود که این حجم از قرارداد ارزش ۳۲۴۵ میلیارد تومانی را رقم زد.
در فروردین ماه نیز بیش از ۷۵ میلیون و ۱۶ هزار گواهی به ارزش ۹۲۸ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد و حجم این معاملات در اردیبهشت به ترتیب به ۶۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ارزش آن ۱۳۶۹ میلیارد تومان رسید.

معامله گران در سه ماهه اول امسال ۱۷۷ میلیون و ۲۹۵ هزار گواهی سپرده سیمان را دادوستد کردند که ارزش این معاملات بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
سیمان پیشتاز معاملات گواهی سپرده به لحاظ حجم بود و سهم ۷۲ درصدی از کل معاملات را از آن خود کرد.

همچنین در این مدت ۲۲ میلیون و ۵۳۲ هزار گواهی سپرده سکه جابجا شد و ارزش بالغ بر ۳۳۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رساند و به لحاظ ارزش با کسب سهم ۶۰ درصدی از ارزش کل معاملات جایگاه اول را از آن خود کرد، اما از نظر حجم با کسب سهم ۹ درصدی سوم شد.

معامله گران همچنین در این مدت ۳۹ میلیون و ۸۱۵ هزار گواهی سپرده زعفران را دست به دست کردند. ارزش معاملات زعفران ۱۵۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

زعفران با کسب سهم ۱۶ درصدی از حجم کل معاملات و ۲۸ درصدی از ارزش کل معاملات جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

در این مدت همچنین ۵ میلیون و ۸۴۹ هزار گواهی سپرده شیشه مورد معامله قرار گرفت که ارزش حدود ۵۴۹ میلیارد تومان داشت و به لحاظ ارزشی ۱۰ درصد از کل ارزش معاملات را از آن خود کرد.

دادوستد ۲۴۶ میلیون اوراق کالایی در فصل بهار امسال

دادوستد ۲۴۶ میلیون اوراق کالایی در فصل بهار امسال

دادوستد ۲۴۶ میلیون اوراق کالایی در فصل بهار امسال

کد خبر: ۱۵۸٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha