۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
فرسودگی ناوگان مسافربری جاده‌ای یزد| نیاز ۶۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی
مدیرکل راهداری یزد:

فرسودگی ناوگان مسافربری جاده‌ای یزد| نیاز ۶۵۰ میلیارد تومانی برای نوسازی

یزد- رستگاری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: یکی از چالش‌های حمل و نقل جاده ای استان یزد، فرسودگی ناوگان مسافربری جاده ای است.

محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوس حمل و نقل جاده ای بر ضرورت نوسازی ناوگان برای افزایش استقبال مسافران تایید کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استانی از فعالیت ۴۷۸ دستگاه اتوبوس در جاده های استان با متوسطه عمر ۱۴.۷ سال خبر داد و افزود: برای نوسازی این ناوگان به ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

رستگاری عنوان کرد: متوسط عمر اتوبوس های کشور ۱۳.۱۴ سال است که استان یزد هشت تا از میانگین کشوری بالاتر است اما وضعیت نگران کننده ای نیست ولی باید از اکنون به فکر نوسازی باشیم تا چند سال آینده بتوانیم جوابگوی نیاز مسافران باشیم.

وی ادامه داد: پایین بودن تقاضای سفر به ناپایداری آمار مسافران و در نهایت کاهش تقاضای سفر با ناوگان جاده ای و مقرون به صرفه نبودن نوسازی ناوگان برای بسیاری از مالکان انجامیده و در حال حاضر عمده مسافرهای اتوبوس‌های استان دانشجویان و سربازان پادگان‌ها هستند در حالی که انتظار است استقبال بیشتری صورت گیرد از این‌رو باید کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در انتظار تزریق تسهیلات دولتی
رستگاری، یکی از این اقدامات را حرکت به سمت نوسازی ناوگان عنوان کرد و افزود: باید در این راستا تسهیلات دولتی تزریق شود تا به کمک آن بتوانیم رضایت مسافران را افزایش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد همچنین با اشاره به نگرانی مسافران از امنیت سفر با اتوبوس و تاثیر آن در کاهش تقاضا نیز اظهار کرد: مراکز معاینه فنی، نظارت دقیقی بر کیفیت اتوبوس ها دارند و کنترل‌های وضعیت فنی ناوگان وجود دارد و از طرفی اتوبوسهای مسافربری مدیران فنی دارند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نظارت های ویژه دارد تا برای هر سفر کنترل های جدی بر روی اتوبوس ناوگان های عمومی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد همچنین‌ با اشاره به فعالیت ساختارهای نظارتی و کنترلی جدید در کشور افزود: خوشبختانه در یک سال گذشته مورد خاصی از بروز حادثه در مورد ناوگان اتوبوسی استان اتفاق نیفتاده و تنها مورد حادثه اتوبوس مربوط به اتوبوس گذری در منطقه دهشیر بود بر اساس جمع بندی گزارش نهایی تصادفات و تلفات جاده های شهری و روستایی کشور در سال گذشته، یزد رتبه اول در شاخص کاهش نرخ تلفات و مصدومین جاده‌های برون شهری کشور را به خود اختصاص داد.

رتبه دوم کاهش نرخ تصادفات و تلفات جاده ای از آن یزد شد
رستگاری افزود: استان یزد همچنین در شاخص تجمیع کاهش نرخ تصادفات و تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی رتبه دوم کشور را به دست آورده و جزو بهترین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ است.

وی با بیان اینکه استان یزد در دو سال متوالی کمترین نرخ تلفات و تصادفات جاده‌ای کشور را داشته است، حفظ این جایگاه را بسیار دشوار و از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و گفت: این جایگاه با تعامل و همکاری دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس به دست آمده و این تعامل تداوم‌ خواهد یافت.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha