۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
قیمت گچ در مسیر افزایش| محبوب ترین کالاها در میان انبوه سازان
«بازار» گزارش می دهد

قیمت گچ در مسیر افزایش| محبوب ترین کالاها در میان انبوه سازان

در روزهایی که بازار مسکن و ساخت و ساز رونق چندانی ندارد قیمت برخی مصالح ساختمانی در مسیر رشد قرار گرفته است که یکی از این محصولات گچ است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: گچ به عنوان کالایی پرمصرف تولید بالایی در کشور دارد. روزانه هزاران تن از این محصول به وسیله کارخانه های کوچک و بزرگ تولید و وارد بازار فروش می شود. علی رغم آن که تصور می کنید گچ تنها به عنوان مصالح در صنایع ساختمانی به مصرف می رسد باید بدانید در بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل فرعی بودن نقش گچ در سایر صنایع، بسیاری از مصرف کنندگان حتی نمی دانند کالایی که به طور روزمره مصرف می کنند حاوی گچ بوده و در قالب های گچی شکل گرفته است.

مهم ترین کاربرد گچ در صنایع ساختمان سازی اندود، سفیدکاری، تمیزکاری، پرداخت، گچ بری، ملات های گچی، آجر، گچ و ماسه، عایق های حرارتی و صوتی، ورقه های پیش ساخته سقف و کف دیوار و مجسمه سازی می باشد. در صنعت سیمان از گچ به عنوان افزایش زمان گیرایی استفاده می شود. چرا که سیمان هرچه زودگیرتر باشد، مشتری پسندتر است.

معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرده است که ۲۵۵ معدن فعال گچ در کشور وجود دارد و ظرفیت تولید این محصول ۳۱ میلیون تن در سال است. میزان صادرات گچ در سال ۹۷ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، در سال ۹۸؛ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن و در سال ۹۹؛ حدود یک میلیون تن صادرات تاکنون انجام شده است و ارزش آن برای صادرات ۹ ماه نخست امسال حدود ۸ میلیون دلار بوده است که با احتساب محصولات مشابه مانند گچ‌های ساختمانی؛ این رقم ۱۰ میلیون دلار می‌شود.

قیمت گچ در مسیر افزایش| محبوب ترین کالاها در میان انبوه سازان

اما این روزها در میان محبوب ترین ها، گچ با برند گچ صالح سمنان مخصوص سفید کاری ۸۸۰۰ تومان، گچ سفید کاری امید سمنان ۱۶۵۰۰ تومان، گچ دو سرنده کوه سفید ۱۵۸۰۰ تومان، گچ سارالیت کی پلاس ۱۱۸۶۰ تومان و گچ ۵ حدود ۱۰۲۰۰ تومان است.

گچ سوپر طلایی سپید گچ ساوه ۲۵ کیلوگرمی، دانه بندی فوق العاده نرم، قابلیت پرداخت پذیری عالی، مناسب انجام عملیات سفیدکاری، پرداخت، ابزار زنی و گچبری، بسیار سفید و رنگ منحصر بفرد و سرعت عمل بالا و صرفه جویی در زمان و ابزار زنی و گچبری در ساختمان می باشد، با قیمت ۱۵۷۰۰ تومان به فروش می رسد.

سازندگان این روزها در ساخت و ساز و در هنگام عملیات سفیدکاری، پرداخت، ابزار زنی و گچبری تلاش می کنند تا از محصولات با کیفیت و ارزان تر استفاده کنند. در میان آنها محبوب ترین محصول سوپر طلایی سپید گچ ساوه را انتخاب می کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha