مرکز تجاری ایران در مسکو راه اندازی می‌شود
رئیس اتاق اردبیل:

مرکز تجاری ایران در مسکو راه اندازی می‌شود

پیرموذن، رئیس اتاق اردبیل می‌گوید: توافق‌های اولیه برای ایجاد مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی محصولات ایران در مسکو، توسط اتاق‌های بازرگانی اردبیل و مسکو انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل از توافق‌های اولیه اتاق بازرگانی اردبیل و اتاق بازرگانی مسکو برای ایجاد مرکز تجاری ایران در مسکو خبر داد.

حسین پیرموذن با اشاره به دیدار اعضای اتاق بازرگانی اردبیل با اعضای اتاق بازرگانی روسیه در شهر مسکو، گفت: در این دیدار برای بررسی راهکارهای توسعه همکاری دوجانبه ایران و روسیه، مذاکرات لازم انجام شده و بر توسعه مراودات اقتصادی بین دو کشور تاکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل افزود: در این دیدارها برای ایجاد مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در کشور روسیه اعلام آمادگی شد.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار تعیین نمایندگان ۲ اتاق بازرگانی مسکو و اردبیل برای ارتباط دائمی و تبادل اطلاعات تجاری و نمایشگاهی و فرصت‌های سرمایه گذاری فیمابین ۲ اتاق، دعوت از سرمایه گذاران روسیه برای برگزاری همایش در استان اردبیل و گیلان در زمینه های کشاورزی و مواد غذایی و گردشگری و معدنی و ایجاد زیرساختهای ریلی مورد توافق قرار گرفت.

به گفته پیرموذن، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری بصورت مستمر، توسعه همکاری‌های بانکی و بیمه ای و گمرکی، پیگیریهای لازم برای امضا و توافق‌های نهایی گمرکات ۲ کشور برای انعقاد تعرفه‌های ترجیحی، توسعه همکاری‌های مرکز داوری اتاق ایران و اتاق بازرگانی مسکو در انعقاد قراردادهای تجاری و ثبت شرکت و رسیدگی به اختلافات و دعاوی فعالین اقتصادی ۲ کشور از دیگر توافقات هیات تجاری استان اردبیل در مسکو بود.

رئیس اتاق اردبیل خاطرنشان کرد: همکاری برای عقد قراردادهای خواهرخواندگی، تلاش برای جذب سرمایه گذاران روسی برای اتصال راه آهن اردبیل – مغان بصورت فاینانس، سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد پایانه صادراتی و سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی و گلخانه ای در منطقه مغان اردبیل هم در این دیدارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پیرموذن اضافه کرد: تلاش برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و توسعه حمل دریایی از طریق بنادر ایران به بنادر ماخاچ قلعه و آستراخان روسیه از طریق بکار گرفتن کشتی های رو رو بصورت خرید و یا استیجاری در دریای خزر، توسعه همکاری‌های ۲ اتاق برای بازاریابی و مارکتینگ و برند سازی و قراردادهای تجاری محصولات تولیدی ایران با فروشگاه‌های زنجیره ای روسیه هم از دیگر توافقات هیات تجاری استان اردبیل در این سفر بود.

رئیس اتاق اردبیل همچنین با اشاره به دیدار این هیات با رئیس بانک میر بیزینس بانک مسکو گفت: در این دیدار ضمن اشاره به مشکلات تعهدهای ارزی صادرکنندگان و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بدلیل تحریم‌های بانکی، لزوم اقدامات و ایجاد مکانیزم‌های لازم بانک مرکزی و بیزنس بانک را برای انتقال ارز حاصل از صادرات به داخل کشور مطرح و مقرر شد با توجه به بخشنامه اخیر دولت برای رفع تعهدات ارزی و فروش ارز به قیمت توافقی به صرافان رسمی، مسئولین بانک تمهیداتی را برای انتقال ارز با حداقل کارمزد اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد: محمد حزار، رئیس بانک میر بیزنس بانک مسکو هم در این دیدار با اشاره به ۱۲خدمات بانکی از جمله امکان انتقال ارز برای کسانی که بصورت رسمی و حقوقی و با قراردادهای رسمی در روسیه به تجارت مشغول هستند، ارائه خدمات بانکی به ۲۰۰۰دانشجو از مجموع ۴۰۰۰ دانشجو ساکن در مسکو، گشایش L/C از هر بانک ایرانی در صورتی که به تایید بانک مرکزی ایران برسد و حواله های بانکی به صورت دلار و یورو را تعهد کرد.

پیرموذن ابراز امیدواری کرد:‌ با توجه به رایزنی‌های انجام شده با مسئولان بانکی کشور در آینده نزدیک شاهد گشایش‌های اجرایی درباره انتقال ارز به داخل کشور باشیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha