۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
تورم وارداتی داریم| آثار منفی تامین نبودن برق بر بازار
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

تورم وارداتی داریم| آثار منفی تامین نبودن برق بر بازار

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با گرانی قیمت ها مواجه هستیم اما نرخ تورم طی ماه های آینده به اصطلاح کاهش پیدا خواهد کرد.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره افزایش نرخ تورم در جامعه گفت: افزایش تورم نقطه به نقطه دلایل متعدد دارد.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی به تورم دامن زده است، بیان کرد: همچنین تورم وارداتی از جمله سایر موارد در این بخش است که به افزایش نرخ تورم دامن زده است. در عین حال ما در زمینه مواد اولیه غذایی تورم زیادی داریم که این موضوع هم به افزایش نرخ تورم می انجامد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد: البته کاهش استقراض دولت از مردم و حذف استقراض دولت از بانک مرکزی نشان هایی خوبی است و امیدواری هایی ایجاد می کند که در ماه های آینده شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مبحث تورم با گرانی کاملا دو موضوع متفاوت است، بیان کرد: تورم به معنای افزایش مستمر و مداوم عموم قیمت هاست اما در گرانی ما با افزایش قیمت ها مواجه هستیم که البته تثبیت نشده است.

وی بیان کرد: با این حال ما با گرانی قیمت ها مواجه هستیم اما نرخ تورم طی ماه های آینده به اصطلاح کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: همین که دولت به سراغ استقراض از بانک مرکزی نمی رود و پایه پولی را افزایش نمی دهد و دارایی خارجی بانک مرکزی را اضافه نمی کند، این خود می تواند شرایط را بهتر کند.

وی تاکید کرد: در بودجه تاکید شده که دولت ملزم به فروش درآمدارزی ناشی از صادارت نفت به بانک مرکزی نیست و می تواند این منابع را به بانک های تجاری بدهد و از آنها ریال دریافت کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما با افزایش نرخ تورم رو به رو بوده ایم ،تاکید کرد: یکی از دلایل عمده در افزایش نرخ تورم قیمت برق است لذا وقتی تامین برق در ماه تابستان امکان پذیر نیست دیگر تولید فولاد و سیمان کاهش پیدا می کند و اینها می تواند آثار روانی بر بازار داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha