۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تلاش طلا برای آزمایش مجدد مقاومت ۱۸۴۲ دلار| عوامل تاثیرگذار بر قیمت در هفته جاری
تحلیل بازار جهانی طلا؛

تلاش طلا برای آزمایش مجدد مقاومت ۱۸۴۲ دلار| عوامل تاثیرگذار بر قیمت در هفته جاری

طلا پس از آزمایش مقاومت بحرانی ۲۱ روزه متحرک (DMA) در نقطه ۱۸۴۲ دلار و عدم موفقیت در عبور از این مقاومت، با اصلاح قیمت مواجه شده است.

به گزارش بازار، طلا پس از آزمایش مقاومت بحرانی ۲۱ روزه متحرک (DMA) در نقطه ۱۸۴۲ دلار و عدم موفقیت در عبور از این مقاومت، با اصلاح قیمت مواجه شده است. همچنین مقاومت فوری در سطح افقی ۲۰۰ DMA، اکنون در نقطه ۱۸۴۵ دلار قرار دارد.

برای تأیید هر گونه بهبودی معنادار، یک حرکت پایدار بالاتر از موانع مذکور لازم است. به احتمال زیاد، در ادامه معاملات روزانه، گاوها به دنبال بازپس گیری سطح روانی ۱۸۵۰ دلاری خواهند بود. پس از آن، مقاومت قدرتمند ۱۸۵۸ دلار پیش روی گاوها خواهد بود.

در ادامه حرکت امروز قیمت طلا، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) به خط وسط نزدیک‌تر می‌شود و همچنان در محدوده زیرین آن پنهان است که نشان می‌دهد گاوها ممکن است در مسیر بهبود شرایط بازار با شرایط سختی روبرو شود.

تلاش طلا برای آزمایش مجدد مقاومت ۱۸۴۲ دلار| عوامل تاثیرگذار بر قیمت در هفته جاری

اگر فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست بگیرند، پایین ترین قیمت روزانه یعنی ۱۸۲۷ دلار می تواند به عنوان پشتیبانی اولیه در نمودار ظاهر شود که در زیر آن پایین ترین قیمت روز جمعه یعنی ۱۸۱۷ دلار مجددا آزمایش خواهد شد. هدف نزولی بعدی نیز پایین ترین قیمت ۱۵ ژوئن روی ۱۸۰۸ دلار بوده و به دنبال آن آستانه بحرانی ۱۸۰۰ دلار پیش بینی می شود.

بازارها اکنون مشتاقانه منتظر انتشار اطلاعات مربوط به سفارش تولید کالاهای بادوام ایالات متحده هستند که قرار است اواخر روز دوشنبه منتشر شده و احتمالاً به عنوان عاملی برای حرکت نزولی و اصلاحی دلار بوده و این به نفع طلا خواهد بود. از سوی دیگر، مناظره روز چهارشنبه بین رهبران بانک مرکزی ایالات متحده، بریتانیا و اروپا در مجمع ECB، ریسک اصلی پیش روی بازار طلا در این هفته محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha