۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کاهش ۵۰ درصدی فروش تلفن همراه در بازار شیراز| مردم قبل از خرید استعلام بگیرند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی فروش تلفن همراه در بازار شیراز| مردم قبل از خرید استعلام بگیرند

شیراز- رییس اتحادیه فروشندگان موبایل شیراز با اشاره به اینکه قیمت انواع گوشی موبایل با گرانی دلار به طور متوسط ۱۵ درصد گران شده است، گفت: فروش تلفن همراه در بازار شیراز کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

سید علی دستغیب در گفتگو با بازار با اشاره به افرایش قیمت گوشی تلفن همراه و رکود شدید حاکم بر این بازار عنوان کرد: به دلیل کاهش شدید قدرت خرید مردم خریدار در بازار موبایل بسیار کم شده و فروش در این بازار تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت انواع گوشی موبایل شده، اظهار کرد: قیمت گوشیهای سامسونگ، شیائومی به طور متوسط ۱۵ درصد و مد لهای گوشی آیفون بیش از ۲۰ درصد گران شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل شیراز در مورد جزئیات قیمت گوشی های آیفون در بازار گفت: آیفون ۱۳ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۴۱ میلیون، آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۵۱ میلیون و آیفون ۱۳ پرومکس با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۵۴ میلیون تومان به فروش می رسد.

این فعال بازار موبایل گفت: در حالیکه آیفون ۱۳ پرومکس که در حال حاضر ۵۸ میلیون تومان قیمت خورده تا دو هفته پیش که دلار صعود نکرده بود، ۴۶ میلیون تومان بود.

افزایش قیمت گوشی های برند شیائومی
دستغیب با اشاره به اینکه قیمت گوشی های برند شیائومی نیز در یک ماه اخیر روز اخیر، تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است گفت : گوشیهای سامسونگ نیز در حالی گران شده که برخی مدلهای این برند به دلیل متوقف شدن واردات آنها در بازار نایاب شده است.

کاهش ۵۰ درصدی فروش تلفن همراه در بازار شیراز| مردم قبل از خرید استعلام بگیرند

وی گفت: قیمت انواع گوشی در صورت ادامه داشتن روند افزایشی دلار رو به بالا خواهد بود.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل شیراز از مردم خواست در صورت نیاز به خرید موبایل حتما قبل از خرید از فروشگاه های مختلف استعلام قیمت گرفته و در ضمن تنها از فروشگاه های دارای پروانه کسب خرید کنند.

دستغیب از متقاضیان خرید موبایل درخواست کرد: در هنگام خرید پروانه کسب فروشگاه مورد نظر را رویت کنند.

شرکت های وارد کننده به دلیل هزینه های بالا، از ارائه خدمات پس از فروش سر باز می زنند
وی با اشاره به اینکه عمده شکایات مرتبط بازار موبایل مرتبط با خدمات پس از فروش است افزود: متاسفانه شرکت های وارد کننده به دلیل هزینه های بالا، از ارائه خدمات پس از فروش سر باز می زنند و این مورد مردم را مجبور به شکایت آنها به اتحادیه می کند.

رییس اتحادیه فروشندگان موبایل شیراز تاکید کرد: تمام شرکت های وارد کننده گوشی موبایل وظیفه دارند در صورت وجود هر گونه مشکل ، تا ۸ روز گوشی مورد نظر را تعویض کنند و همچنین تا ۱۸ ماه نیز موظف به ارائه خدمات پس از فروش به خریداران هستند.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha