۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
تشکیل کمیته های صرفه جویی و بهره وری در استانها
معاون راهداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای خبر داد

تشکیل کمیته های صرفه جویی و بهره وری در استانها

اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر یک روزه خود به سه استان قم، مرکزی و همدان در بازدید از راهها، ابنیه فنی و پروژه های در حال اجرا و وضعیت ماشین آلات راهداری این استان هابا اشاره به تشکیل کارگروه جاده ای صرفه جویی و بهره وری در استانها، پویایی و فعالیت این کمیته ها را گامی موثر در جهت ارتقای بهره وری دراین بخش دانست.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، رضا اکبری، معاون راهداری این سازمان در سفر یک روزه خود به استان قم  از پروژه در دست اجرای چهار خطه ساوه سلفچگان به طول ۸ کیلومتر- بازدید کرد و با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلفچگان، از تجهیزات و ماشین آلات راهداری این شهرستان جهت اجرای پروژه بازدید کرد و در خصوص تسریع در مراحل اجرایی این پرژه تاکید کرد.

در این بازدید اکبری ضمن تاکید  بر افتتاح پروژه سلفچگان -ساوه با توجه به موقعیت خاص این  محور، در دو ماه آینده، همچنین استفاده از آسفالت های حفاظتی در  راههای استان و بهر برداری کامل از تراشه های آسفالت در تهیه آسفالت سرد را یاد آور شد.

بر اساس این گزارش معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه سفر یک روزه خود، به استان مرکزی سفر کرد و با حضور در محل کارگاه تعمیر و بازسازی  ماشین آلات راهداری و در دیدار با جمعی از کارکنان این مرکز بر ضرورت فعالیت این چنین مراکز که از سال گذشته و در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در مجموعه اداره کل و به همت مدیر، پرسنل و نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کرده است، تاکید کرد و فعالیت آن را در جهت انجام به موقع طرحهای راهداری حائز اهمیت فراوان دانست.

اکبری در ادامه از روند تعمیر، دو دستگاه بلدوزر، بیل های مکانیکی، ماشین آلات برف روبی، دستگاه های خط کشی، گریدر و ... در دست تعمیر در این مرکز و تعمیر انواع تجهیزات راهداری استان، اصلاح گاردریل ریل ها بصورت امانی  دیگر اقدامات این مجموعه کارگارهی است که مورد بازدید معاون سازمان راهداری کشور قرار گرفت.

اکبری در دیدار با جمعی از راهداران و کارکنان این مرکز گفت :با توجه بمنابع موجود در اختیار و شرایط کشور باید برای اثربخشی اقدامات تغییر رویکرد داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی با توجه به منابع در اختیار، از آغاز فعالیت کارگروه صرفه جویی در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و افزود: این امر باید در ادارات کل در استان ها نیز  فعال شود و صرفه جویی در استان ها باید با جدیت دنبال شود.

معاون سازمان راهداری کشور تصریح کرد: در کشورهای بزرگ و پیشرفته هم هیچ گاه با توقف و ریشه کن شدن تصادفات در جاده ها روبرو نبوده ایم و در واقع امری سخت است و عموما تلاش ها در جهت کاهش تصادفات است و ما نیز باید تلاش و منابع را مصروف به کاهش تصادفات کنیم و با توجه به عوامل و علل مختلف بروز تصادفات رویکردهای کم هزینه را مدنظر داشت و بهره وری  را ارتقا بخشید و رویکردهای جدید صرفه جویانه را نیز در شهرستان ها ترویج داد.

ارایه خدمات راهداری با نگاهی ملی و به دور از انحصار

در زمینه ارایه خدمات راهداری، نگاه ما باید نگاه ملی بوده و از انحصارها خارج شویم.

رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در ادامه سفر خود به استان همدان از وضعیت راه ها، ابنیه و تاسیسات جاده ای استان بازدید کرد.

وی در این بازدید وضعیت راه های استان همدان و علل و عوامل منجر به رانش ها را بررسی کرد.

معاون راهداری سازمان همچنین در جلسه ای که با حضور مدیر کل، معاون راهداری و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشکیل شد، اظهار داشت: باید با فراهم کردن امکانات راهداری و ماشین آلات بیشتر، برای استفاده در تمام نقاط کشور تلاش کنیم.

وی با اذعان بر لزوم تسهیل شرایط انجام  امور در استان‌ ها گفت:در حال حاضر تلاش ما در ستاد با توجه به مشکلات موجود در کشور، یافتن راه‌حل‌هایی برای ارایه خدمات مناسب است.

اکبری با اشاره به این که در خصوص ابنیه، امور راهداری، ایمنی و سایر وظایف این بخش باید اتفاق نظر داشته و با پذیرش مسئولیتی متعهدانه، از کمترین اعتبار بیشترین بهره را ببریم، افزود: اقدام مهمی که موجب تنویر فعالیت های راهداری برای مردم و مسئولان است، بهره گیری از IT در بخش راهداری است چرا که با نبود اطلاعات جامع، فعالیت های این بخش ناشناخته می ماند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت صادقانه و تکمیل آیتم‌های نرم افزار تهیه شده گفت: اگر اطلاعات ما دقیق و صادقانه باشد، ما را در رسیدن به اهداف بالاتر یاری خواهد کرد.

معاون راهداری سازمان هدف از ورود به IT را تکمیل داده های مختلف برای مشخص شدن امور راهداری عنوان کرد و با  بیان اهمیت دقت در تکمیل آیتم ها افزود: تجمیع اطلاعات صادقانه در این نرم افزار علاوه بر ایجاد دانش فعالیت های راهداری، موجب شفافیت امور برای کسب اعتبارات لازم نیز می شود.

کد خبر: ۱۵٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha