۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۷۵ درصد سدهای بزرگ مخزنی گلستان آبگیری شد
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

۷۵ درصد سدهای بزرگ مخزنی گلستان آبگیری شد

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حال حاضر ۱۸۲ میلیون مترمکعب معادل ۷۵ درصد سدهای بزرگ مخزنی استان آبگیری شده که برای آبیاری اراضی تحت پوشش آن‌ها کافی است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی در سی و ششمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: درحال حاضر ۱۸۲ میلیون متر مکعب معادل ۷۵ درصد سدهای بزرگ مخزنی استان آبگیری شده که برای آبیاری اراضی تحت پوشش انها کافی است و بعضی سدها که وضعیت سر ریزشان حساسیت نداشته است، تا ۹۵ درصد نیز آبگیری شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: برای مدیریت سیلاب در فروردین ماه ۱۳۹۹ جلسه کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شرکت تشکیل شد و با سلسله عملیاتی ترکیبی متشکل از مدیریت مخازن سدها، مهندسی رودخانه و لایروبی‌های هدفمند و ایجاد دایک‌های حفاظتی، میزان ۸۹ میلیون متر مکعب آب ناشی از بارندگی‌های فروردین ماه در گرگانرود بدون ایجاد خسارت و نگرانی مدیریت شد.

وی تصریح کرد: هنوز در سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر ورودی آب داریم، اگر بخواهیم خروجی سدها را ببندیم، می‌توانیم سدها را به سرریز برسانیم اما مصلحت در این است که این اتفاق نیفتد چون ممکن است بارش‌های بعدی را داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: همه آبی که از سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر خارج می شود به دریا نمی رود. بلکه آب بندان های زیادی در مسیر در حال آبگیری است و اراضی حاشیه رودخانه نیز از این آب استفاده می کنند و سد گلستان و سد وشمگیر نیز در حال آبیاری اراضی هستند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: سد وشمگیر در حال حاضر ۶۷ درصد آب دارد و به شکل مراقبت شده در حال آبگیری مخازن فرعی این سد هستیم.

کد خبر: ۱۵٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha