۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
۷۰ درصد کارکنان هتل‌های آمریکا اخراج شده اند
براساس گزارش اتحادیه هتلداری آمریکا

۷۰ درصد کارکنان هتل‌های آمریکا اخراج شده اند

مدیر اجرایی ارشد اتحادیه هتلداری آمریکا گفت: هتل‌ها یکی از اولین صنایعی بودند که از کرونا آسیب دیدند و یکی از آخرین صنایعی نیز خواهند بود که به شرایط عادی باز گردند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، صنعت هتلداری آمریکا ۷۰ درصد کارکنان خود را یا اخراج کرده یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده است.

بر اساس گزارش اتحادیه هتلداری و اقامتگاه‌های آمریکا، هتل‌های دارای خدماتِ کامل، که معمولا به صورت متوسط ۵۰ نفر را به کار می‌گرفتند، در شرایط کنونی فقط ۱۴ نیروی کار در اختیار دارند و هتل‌های تفریحی نیز که به صورت متوسط ۹۰ نفر را به کار می‌گرفتند، در شرایط کنونی فقط ۵ نفر در استخدام دارند.

بر اساس گزارش این نهاد، هشت اتاق از هر ده اتاق هتل‌ها خالی است و پیش بینی می‌شود که سال ۲۰۲۰ بدترین سال برای آمار اقامت افراد در هتل‌ها در تاریخ آمریکا باشد.

چیپ راجرز مدیر اجرایی ارشد این اتحادیه در بیانیه‌ای با اشاره به طرح کمک مالی به صنایع آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا گفت: «هتل‌ها یکی از اولین صنایعی بودند که از همه گیری کرونا آسیب دیدند و یکی از آخرین صنایعی نیز خواهند بود که به شرایط عادی باز گردند. طرح کمک مالی به صنایع آسیب دیده یک گام اول مهم است که دارای اقدامات حمایتی زیادی جهت صنعت هتلداری است، ولی ما نیاز داریم که کنگره تغییرات مهمی را دراین طرح اجرا کند تا واقعیت اقتصادی موجود در آن لحاظ شود و به کارکنان آندسته از صنایعی که بیشترین آسیب را دیده اند کمک شود.»

بر اساس طرح کمک مالی که در ماه مارس به تصویب کنگره رسید ۳۷۷ میلیارد دلار در قالب وام و بخشودگی‌های وامی در اختیار شرکت‌های کوچک بخش سفر قرار می‌گیرد. اتحادیه هتلداری آمریکا درخواست ۱۵۰ میلیارد دلار کمک برای بخش مسافرت کرده بود.

بر اساس آمار این اتحادیه، تاثیر ویروس کرونا روی صنعت گردشگری ۹ برابر بدتر از حملات ۱۱ سپتامبر بوده است و نرخ اقامت در هتل‌ها در سال ۲۰۲۰ بدتر از سال ۱۹۳۳ یعنی دوره رکود اقتصادی بزرگ آمریکا، خواهد بود.

کد خبر: ۱۵٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha