۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
عبور ارزش معاملات بازار آتی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان

عبور ارزش معاملات بازار آتی از ۱۵۰۰ میلیارد تومان

ارزش معاملات بازار قراردادهای آتی در خرداد امسال از هزار و پانصد میلیارد تومان عبور کرد.

به گزارش بازار، حجم قراردادهای منعقد شده بازار آتی در خرداد ماه امسال، به ۱۹۹ هزار و ۵۳ قرارداد رسید که ۲۱ درصد در حجم و ۹۱ درصد در ارزش قراردادهای آتی نسبت به ماه قبل (اردیبهشت) افزایش داشت.

همچنین در جریان معاملات خرداد، تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از ۵۰۲ میلیارد و ۴۹۱ میلیون تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی و کسب سهم ۵۷ و ۳۳ درصدی از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقد شده در خرداد ماه، توانست مقام نخست معاملات را در حجم و مقام دوم معاملات را در ارزش معاملات از آن خود کند.

معامله گران این تعداد قرارداد را در ۳ سررسید تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۱ منعقد کردند.

انعقاد ۸۲ هزار و ۱۴۲ قرارداد آتی صندوق طلا در ۴ سررسید خرداد، مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۱ نیز ارزش نزدیک به ۱۰۰۲ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومانی را در بازار به ثبت رساند.

قراردادهای مذکور ۴۱ درصد از حجم کل و ۶۶ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و این دارایی پایه رتبه نخست در ارزش معاملات و دوم در حجم معاملات ماهانه را به دست آورد.

در ۳ سررسید تحویل خرداد، مرداد و مهر امسال نیز ۳۹۷۹ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۸ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha