۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
بانکداری ربوی به دلیل دور شدن مسائل مالی از اسلام است
استاد حوزه و دانشگاه:

بانکداری ربوی به دلیل دور شدن مسائل مالی از اسلام است

حجت الاسلام آقابابا بیان کرد: بانکداری های امروز متأسفانه ربوی است و این مسائل به دلیل دور شدن از مسائل ناب مالی اسلام است درحالی‌که در اسلام آنچه اهمیت دارد، قرض الحسنه است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام والسلمین آقابابا با تأکید بر اینکه باید در برخورد با دیگران اهل مساوات باشیم، عنوان کرد: اگر مال و ثروتی داریم از آن خدا است و برای انسان نیست بلکه به عنوان یک امانت در اختیار بشر قرار داده است و خداوند از این طریق می خواهد انسان ها را آزمایش کند و ببیند چقدر هوای یکدیگر را داریم.

وی اشاره کرد: خداوند را سپاس که در این ایام با وجود مشکلات معیشتی که پیش آمده است، سیل کمک های خداپسندانه برای کسانی که روزمزدی بودند و مشکل مالی داشتند سراریز شده است و از خود مردم کمک های خوبی در حال انجام است.

کارشناس امور مذهبی و دینی به دستورات دینی اسلام در حوزه مالی جهت تعاونی و کمک به یکدیگر اشاره کرد و بیان داشت: کسی که خانواده ای را تشکیل داده است و توان مالی نسبی هم برخوردار است و به قول معروف دستش به دهانش می رسد، در روز عید فطر و قبل از اذان عید فطر مبلغی را پرداخت را در نظر می گیرند تا مستمند پرداخت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه به مسائل مالی اسلام اشاره و بیان کرد: بانکداری های امروز متأسفانه ربوی است و این مسائل به دلیل دور شدن از مسائل ناب مالی اسلام است درحالی‌که در اسلام آنچه اهمیت دارد، قرض الحسنه است زیرا در قرض الحسنه فقط مبلغ دریافتی را باز می گردانیم و دیر کردی هم وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha