۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
پروژه پتروشیمی هلیلان کلنگ زنی می شود
همزمان با هفته دولت؛

پروژه پتروشیمی هلیلان کلنگ زنی می شود

ایلام- استاندار ایلام از کلنگ زنی پروژه پتروشیمی هلیلان طی هفته دولت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در بازدید از پروژه پتروشیمی هلیلان و با بیان اینکه این طرح مهم تولیدی طی هفته دولت سال جاری کلنگ زنی می شود، تاکید کرد: این پروژه در صورت بهره برداری می تواند تامین کننده برق مورد نیاز کشور باشد.

وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته مشکل آب و برق این پروژه بزرگ حل شده است، افزود: پیشرفت این پروژه ضعیف است که باید عملیات آن شتاب گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه اعتبار پیش بینی ها شده برای این پروژه پنج هزار میلیارد تومان برآورد شده که بانک سپه ۸۰۰ میلیارد تومان آن را تسهیلات مصوب کرده است، تاکید داشت: بحشی از تجهیزات این مجموعه وارد و تجهیزات آن به مکان منتقل شده و تعدادی هم هنوز در گمرک هستند.

بهرام نیا با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هکتار زمین نیز برای این پتروشیمی تملک شده است، گفت: این پروژه در مرحله ابتدایی حدود ۶۰۰ نفر و در مرحله اجرا حدود ۲۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پروژه های پتروشیمی دره شهر، دهلران، هلیلان و مهران نیز دستور کار است، گفت: پتروشیمی دهلران ۷۰ درصد پیشرفت دارد همچنین پتروشیمی دره شهر، در مرحله خوراک تامین قرار داشته و تجهیزات مورد نیاز طرح هلیلان نیز در گمرک قرار دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه عوارض ماندن تجهیزات پتروشیمی در گمرک نباید دریافت شود، تاکید کرد: این تجهیزات از سال گذشته وارد گمرک شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha