۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
تقاضای دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسید
بحران کرونا در آمریکا؛

تقاضای دریافت بیمه بیکاری در آمریکا به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسید

شمار خیل بیکاران و تقاضاهای دریافت کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا از زمان شیوع بحران کرونا در این کشور به ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۵ درصد نیروی کار این کشور افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بنابر این گزارش تنها در طول هفته گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر به جمع بیکاران و متقاضیان دریافت حقوق و مزایای بیکاری در آمریکا افزوده شده که این وضعیت به طور بی سابقه ای هزینه های بیماری فراگیر ویروس کرونا را در این کشور افزایش داده است.

با افزایش شمار کل دریافت کنندگان بیمه بیکاری از اواسط مارس تاکنون به رقم بی سابقه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، شمار بیکاران به ۱۵ درصد نیروی کار آمریکا رسید. این درحالی است که آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در ماه فوریه یعنی قبل از شیوع بیماری ویروس کرونا، در آمریکا حدود ۲۷۰ هزار نفر بود.

براساس برآورد صندوق بین المللی پول، اقتصاد آمریکا با رشد منفی ۵.۹ درصد در سال جاری مواجه خواهد شد. این درحالی است که شمار بیکاران طی شش هفته گذشته از شمار شغل های ایجاد شده طی حدود یک دهه رشد اقتصادی منتهی به ماه فوریه سال جاری فزونی گرفته است.

هرچند دولت آمریکا دراین شرایط بیش از دو تریلیون دلار به عنوان صندوق نجات ملی برای بیکاران در نظر گرفته است، اما شمار قابل توجهی از متقاضیان همچنان درگیر تشریفات اداری رسیدگی به تقاضای خود در سطح ایالت ها هستند.

کد خبر: ۱۵٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha