۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بهره‌برداری از ۱۸۴ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

بهره‌برداری از ۱۸۴ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره‌برداری از ۱۸۴ طرح زیرساختی در دهه تولید و تجارت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه تولید و تجارت افزود: این طرح‌ها در بازه زمانی یکم تیر، روز ملی اصناف تا دهم تیر، روز صنعت و معدن به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بزرگ‌ترین شهرک صنفی_تولیدی با اخذ مصوبه دولت آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین به احیاء حدود ۲ هزار واحد صنعتی راکد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۵ درصد از تعداد واحدهای غیرفعال و راکد کم شده است.

رسولیان گفت: امسال احیاء ۲ هزار واحد راکد دیگر در دستور کار است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۶ واحد راکد احیا شده و افزایش ظرفیت ۱۳۴ واحد در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ۶۲ درصد واحدهای راکد قابلیت احیا دارند و ۵۷ درصد این واحدها برای احیاء اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: برای سال جاری افزایش ظرفیت سه‌هزار و ۳۰۰ واحد راکد کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت آغاز شده که بخش کوچکی از منابع مالی آن از محل بودجه‌داخلی این سازمان و بقیه از اعتبارات بانکی، طرح تام و ... خواهد بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پاسخ به سوالی درباره قطعی برق صنایع کوچک گفت: امسال عمده قطعی‌های برق با برنامه است و توافق شد چنانچه کسری جدی برق وجود داشت حداکثر در یک روز آن هم بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۲۳ برق در شهرک‌های صنعتی قطع شود.

وی گفت: DG‌های بنگاه‌ها برای زمان اوج مصرف و همچنین استقرار CHP‌ها به‌طوری که بتوانند مازاد برق تولیدی‌شان را به دیگر صنایع بفروشند، در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح‌کرد: به دستور وزیر صمت، مجوز خرید DG‌ها و CHP‌های دست‌دوم تا پایان شهریورماه امسال اخذ شده است.

وی همچنین از دریافت مصوبه ایجاد شهرک انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: این شهرک پس از ایجاد، به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رسولیان همچنین درپاسخ به سوال دیگری از ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی اطراف تهران خبر داد و گفت: هیات وزیران در نشست روز ۱۱ خرداد به پیشنهاد معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی، ساماندهی واحدهای صنعتی و معدنی اطراف تهران را بر اساس اصول زیست‌محیطی تصویب کرد و در پی آن واحدهای صنعتی و معدنی ۳۸ لکه صنعتی اطراف تهران بر اساس اصول زیست‌محیطی ساماندهی خواهند شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود:سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن با ۵۰۹ شهرک و ۳۳۵ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ه فت شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۹۹ هزار و ۱۶۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۰۷ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۱ هزار و ۲۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha