۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
احتمال ادامه روند نزولی شاخص های سهام
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

احتمال ادامه روند نزولی شاخص های سهام

شاخص های سهام پس از اصلاح کوتاه مدت صعودی، به موج نزولی بازگشته اند و در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال اول ادامه روند نزولی است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- در شرایطی که فعالین بازار های سهام از افزایش سریع انتظارات نرخ بهره ای نگران هستند و احتمال رکود تورمی و رکود اقتصادی در آمریکا افزایش یافته است، شاخص های سهام پس از اصلاح کوتاه مدت صعودی، به موج نزولی بازگشته اند و در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال اول ادامه روند نزولی است. امروز جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، در برابر اعضای کنگره سخنرانی خواهد داشت، که می تواند بر روند تقاضا در بازار سهام نیز تاثیرگذار باشد. شاخص داوجونز در محدوده ۳۰۰۰۰ واحدی در نوسان است و واکنش به این محدوده نیز تعیین کننده است.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، با توجه به برنامه های افزایش عرضه و تولید توسط برخی از تولید کنندگان عمده نفت برای جبران کسری نفت روسیه، و همچنین اعلام آلمان و ایتالیا برای کاهش واردات نفت از روسیه، قیمت نفت به زیر سطح ۱۱۰ دلار برای هر بشکه رسیده و در کوتاه مدت و میان مدت، احتمال نزول قیمت نفت تقویت شده است. احتمال نزول تا محدوده ۱۰۰ دلار برای هر بشکه در میان مدت وجود دارد.

۳- در برابری پوند به دلار، در ادامه افزایش تقاضا برای دلار، قیمت پس از اصلاح کوتاه مدت، به موج نزولی بازگشته است و در حال تکمیل الگوی ۱۲۳ می باشد، که خط گردن الگو در محدوده ۱.۲۱۷ قرار دارد و عبور معتبر از این محدوده، احتمال نزول میان مدت قیمت را تقویت می کند. امروز شاخص سالانه تورمی قیمت مصرف کننده بریتانیا اعلام شد، که بیش از انتظار عدد ۹.۱ درصد را نشان می داد، ولی گزارش ها نشان می دهد که سطح تقاضای مصرف کنندگان بریتانیایی کاهش داشته و این موضوع از روند فعلی قیمت حمایت می کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha