۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
 آغاز به کار شرکت‌های دانش بنیان در ساخت تجهیزات فرودگاهی

آغاز به کار شرکت‌های دانش بنیان در ساخت تجهیزات فرودگاهی

به منظور حمایت از تولیدات ساخت داخل و بومی‌سازی در حوزه حمل‌ونقل هوایی ساخت تجهیزات خارجی مورد نیاز صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها آغاز به کار کرده است.

به گزارش بازار، سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری شد و به منظور تحقق شعار سال سازمان‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تعریف سرفصل‌های مرتبط در سال جاری اقدامات و برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار دادند.

در زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی۱۵ شاخص کمی برای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در نظر گرفته شده است و یکی از بخش‌هایی که بومی‌سازی و ملی سازی آن با تاکید ویژه از سوی وزیر راه و شهرسازی همراه بوده صنعت هوانوردی است که شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخت تجهیزات خارجی مورد نیاز صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی را با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرده است.

از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخت دستگاه سنجش مقاومت لغزشی باند فرودگاه، سامانه روشنایی باند، آنتن و تجهیزات رادار، برج مراقبت، سامانه سوئیچینگ و تجهیزات ارتباطی است که بومی سازی دانش و موجبات بی نیازی از خرید تجهیزات خارجی را به همراه داشت و از نتایج این طرح‌ها و برنامه‌ها می توان به مقابله با تحریم ها و جلوگیری از خروج ارز اشاره کرد.

بر اساس آمار منتشر شده حجم ریالی قراردادهای تولید تجهیزات با دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال محاسبه شده بود که برای سال ۱۴۰۱ نیز همین مقدار پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته در پیامی از اقدامات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۴۰۱ و با هدف بهره گیری از توان علمی، تخصصی و محصولات فناورانه و دانش بنیان ایرانی و انتشار «فراخوان دعوت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت فرودگاهی و هوانوردی» تقدیر کرده بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha