۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
۲۰ واحد صنایع تبدیلی در حوزه محصولات دامی ایلام ایجاد شد
مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام:

۲۰ واحد صنایع تبدیلی در حوزه محصولات دامی ایلام ایجاد شد

ایلام- اعلایی، مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن محصولات دامی در استان، گفت: ۲۰ واحد صنایع تبدیلی در حوزه محصولات دامی ایجاد شده است.

علی اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: میزان ظرفیت تولیدات محصولات دامی در سال در سطح استان بالغ بر ۱۷۰ هزار تن است که در حوزه صنایع دامی تاکنون ۲۰ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت حدود ۵۱ هزار تن ایجاد شده است.

وی گفت: این واحدها شامل انجماد و بسته بندی مرغ و گوشت قرمز، همبرگر و لبنیات بوده است.

مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: تعداد ۱۱ طرح نیز در بحث بسته بندی عسل و ژل رویال به میزان تولید ۶۲ تن در سال در استان ایلام ایجاد شده است.

اعلایی با اشاره به اینکه در بحث جمع آوری و فرآوری پشم خام گوسفند دو واحد با ظرفیت ۲۵۰ تن در استان ایلام ایجاد شده است، گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در بخش دام و طیور در استان استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۵ هزار تن ظرفیت میانگین تولیدات محصولات باغی در سطح استان در سال است، واحدهایی که در حوزه صنایع باغی تاکنون ایجاد شده هفت واحد با ظرفیت فرآوری، بسته بندی و ذخیره سازی حدود یک هزار و ۶۰۰ تن محصول باغی بوده است.

ذخیره سازی و فرآوری حدود ۴۳۲ هزار تن محصول زارعی در ایلام
مدیرصنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: این طرح ها شامل تولید انواع آبمیوه، بسته بندی انواع گیاهان دارویی و عرقیجات است.

اعلایی با اشاره به اینکه در بحث وضعیت صنایع تبدیلی در حوزه محصولات زراعی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: ظرفیت تولیدات زراعی در سطح استان بالغ بر ۸۰۰ هزار تن در سال است که شامل محصولات مانند گندم،جو، حبوبات، ذرت و محصول مهم و استراتژیک کلزا است.

وی گفت: واحدهای تبدیلی که در این راستا ایجاد شده بالغ بر ۱۰۰ واحد بوده که ظرفیت ذخیره سازی و فرآوری حدود ۴۳۲ هزار تن محصول زراعی را در سال دارند.

وی اضافه کرد: مهمترین طرح های تبدیلی در حوزه محصولات زراعی در استان شامل ۱۷ واحد فرآوری بذر با ظرفیت فرآوری ۵۰ هزار تن بذر در سال است.

اعلایی اضافه کرد: تا الان ۱۰۰ درصد بذر موردنیاز مزارع گندم آبی و ۵۰ درصد مزارع گندم دیم استان از طریق این شرکت ها تامین شده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha