۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
مرغداران یزدی در آستانه ورشکستگی| کمبود مرغ در بازار در آینده نزدیک
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مرغداران یزدی در آستانه ورشکستگی| کمبود مرغ در بازار در آینده نزدیک

یزد- شاه طهماسبی، مدیرعامل تعاونی مرغداران استان یزد با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب مرغداری ها، درباره کاهش جوجه ریزی و کمبود عرضه مرغ در بازار در آینده نزدیک هشدار داد.

حمیدرضا شاه طهماسبی در گفتگو با خبرنگار بازار از وضعیت نابسامان مرغداری‌ها به دلیل آزادسازی ارز ترجیحی و دیربار شدن نهاده ها و خرید مرغ پایین‌تر از نرخ تمام شده خبر داد و اظهار داشت: این شرایط مرغداران یزدی را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ در حال حاضر ۴۵ هزار تومان است اما قیمت هر کیلوگرم مرغی که از مرغداران می خرند در نهایت ۳۲ هزار تومان است که این بهترین حالت فروش در استان به شمار می رود و پایین‌تر از این نرخ نیز خریداری می شود.

شاه طهماسبی با اشاره به گران شدن نهاده و آزادسازی ارز ترجیحی، نبود نهاده آزاد در بازار و ... عنوان کرد: با این شرایط مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند.

وی درباره توزیع نهاده های مرغداری ها نیز گفت: با این شرایط گرانی و کمبود نهاده، هنوز نهاده های حمایتی فروردین و اردیبهشت ماه به مرغداران استان یزد عرضه نشده است.

مدیرعامل تعاونی مرغداران استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل جوجه ریزی قبلی شرایط بهتر است اما به دلیل کاهش جوجه ریزی‌ها در این مرحله به دلیل مقرون به صرفه نبودن، تولید کاهش خواهد یافت.

با کمبود مرغ مواجه می شویم
وی تاکید کرد: با این قیمت تولید و عرضه برای مرغداران با سالن های اجاره ای با افزایش هزینه های تولید، قطعا با کمبود مرغ در بازار و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن روبرو خواهیم بود.

شاه طهماسبی با بیان اینکه جوجه ریزی در یزد همواره قابل توجه بوده و علاوه بر نیاز استان، نیاز برخی دیگر استان ها را نیز تامین می کند، ادامه داد: تولید مرغ در استان همیشه مازاد بر مصرف بوده اما این موضوع تاثیری در قیمت عرضه ندارد چرا که قیمت ها در سطح کشوری تعیین می شود.

وی گفت: حتی اگر قیمت تمام شده تولید مرغ در استان یزد نسبت به استان های مجاور تفاوتی هم داشته باشد، باز هم تولید مرغ در حال حاضر ضرر است و مرغداران در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می برند و تنها برای از دست ندادن سالن های اجاره ای مرغداری را سر پا نگه داشته اند.

شاه طهماسبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری در استان یزد در حال فعالیت هستند، ادامه داد: ماهانه ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام می شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha