۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی‌نیا در آئین رونمایی از هشت محصول دانش‌بنیان در مشهد اظهار کرد: حاکمیت و تمام ارکان جامعه باید برای تحقق اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج شوند تا با اشتغال‌آفرینی و صادرات محصولات، منابع و دستاوردهای این شرکت‌ها وارد زندگی مردم شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت آی. تی کشور ایجاد شده است که درحال حاضر برای آن نیروی متخصص و فعال وجود ندارد.

وی بیان کرد: به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درنظر دارد، دوره‌هایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل درقالب ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزشی در حوزه فناوری تعریف کند تا هر دانشجو در زمینه رشته دانشگاهی خویش مهارت‌های لازم را فرا گیرد.

حسینی‌نیا با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در بخش دانش‌بنیان یک نهضت راهبردی در کشور با حداکثر توان درحال شکل‌گیری است که تغییرات بنیادی در آینده مشاغل ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد نیروی جوان و تحصیل‌کرده کشور چیزی حدود جمعیت کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که برای ساماندهی و حضور آن‌ها در عرصه فناوری و تکنولوژی تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه‌ها، سازمان و نهادهای دولتی منعقد شده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha