۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
تشدید نظارت ها بر عملکرد واحدهای توزیعی و خدماتی آذربایجان شرقی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

تشدید نظارت ها بر عملکرد واحدهای توزیعی و خدماتی آذربایجان شرقی

تبریز- معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از تشدید نظارت ها بر عملکرد واحدهای توزیعی و خدماتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، مقصود رضازاده امروز در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: این طرح به منظور پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای پرمصرف در ماه رمضان به مدت یک ماه اجرا می شود .

وی ادامه داد: در این طرح نظارتی ضمن مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به هنگام کالاهای پرتقاضا، بر عملکرد واحدهای توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی از جمله گرانفروشی و عدم رعایت درصد سودهای قانونی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای عمومی برای برخی از کالاها و خدمات افزایش می یابد کالاهای اولویت دار در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان را روغن خوراکی، شکر، خرما، برنج، شیرینی جات، زولبیا و بامیه، مرغ و تخم مرغ، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات و لبنیات ذکر کرد.

رضازاده با اشاره به اینکه طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در سه محور عمده پیگیری می شود خاطرنشان کرد: بازرسی هدفمند و تقویت حسگرهای بازار برای اخذ ، جمع آوری و انعکاس به موقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع و قیمت در راستای نظارت پیشگیرانه و برخورد با تخلفات احتمالی، بررسی وضعیت شبکه های تولید ، توزیع و قیمت کالاها و خدمات اولویت دار و نهایتا استفاده از ظرفیت اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی و تشکل های صنفی ، توزیعی و تولیدی از جمله محورهای طرح نظارتی یاد شده است .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ضمن توصیه به بنگاه های اقتصادی استان برای رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از شهروندان نیز خواست شکایات وگزارشهای خود در خصوص تخلفات احتمالی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۱۵٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha