۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
آمادگی اتحادیه املاک کشور برای اجرای مصوبه شورای هماهنگی سران قوا
وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد

آمادگی اتحادیه املاک کشور برای اجرای مصوبه شورای هماهنگی سران قوا

قاسمی، وزیر راه وشهرسازی از آمادگی اتحادیه املاک کشور برای اجرای مصوبه شورای هماهنگی سران قوا خبر داد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از مالکان خواست به مستاجران کمک کنند تا این شرایط سخت پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: با مصوبه ستاد سران قوا، قرارداد یکساله مستاجران تمدید می‌شود که به موجب آن میزان افزایش نرخ اجاره بها در تهران و شهرهای بزرگ ۲۵ درصد و در شهرهای دیگر ۲۰ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم همکاری موجرین بر اجاره مسکن تاثیرگذار باشد.

قاسمی گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن پیش بینی شده است که متقاضیان برای دریافت آن باید در سامانه نام نویسی کنند.

وزیر راه مبلغ کمک ودیعه در تهران را ۱۰۰ میلیون، در سایر کلانشهرها ۷۰ میلیون و در شهرهای دیگر ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود کمک ودیعه ۱۸ درصد است که ۵ درصد آن شامل یارانه می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی درباره تفاوت مصوبه ستاد کرونا در دوسال اخیر و مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا گفت: این مصوبات تفاوت زیادی ندارد، ولی ضمانت اجرایی آن دستگاه قضائی است البته بسته جدیدی هم هست که این هفته در دولت مطرح می‌شود که قطعاً می‌توند به مستأجران کمک کند.

قاسمی گفت: کد رهگیری و سامانه رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است و از این پس همه معاملات باید با کد رهگیری ثبت شود تا قابل پیگیری باشد.

وی ثبت نشدن اجاره نامه برای تمدید بین مؤجر و مستأجر را تخلف عنوان کرد و افزود: اگر کد رهگیری در سامانه اسکان و املاک ثبت نشود خانه خالی محسوب می‌شود و بر اساس قانون مشمول مالیات خواهد شد.

وزیر راه وشهر سازی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی، شناسایی شده به سازمان مالیاتی معرفی شده است و به صاحبان آن پیامک ارسال شد. چون ممکن است در سامانه اشتباهاتی صورت گرفته باشد مالکان می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰ هزار نفر اعتراض کرده اند که در حال بررسی است.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha