۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
احتمال ریزش قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار| آیا امکان صعودی شدن قیمت وجود دارد؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال ریزش قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار| آیا امکان صعودی شدن قیمت وجود دارد؟

با نقض حمایت مهم ۱۴۲۱ دلاری اتریوم به عنوان بالاترین نقطه ثبت شده قیمت برای این رمزارز در سال ۲۰۱۷، احتمال ریزش قیمت به محدوده ۵۰۰ دلار همچنان وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت اتریوم پس از سقوط به ۸۸۲ دلار در اوایل هفته جاری به پایین ترین حد چند ساله اخیر خود رسید. با اینحال، هر توکن ETH روز دوشنبه با قیمت ۱۰۷۳ دلار معامله شده که حدود ۲۲ درصد بالاتر از پایین ترین نقطه قیمت آن در ابتدای این هفته است. ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، کاردانو و ریپل نیز در چند روز گذشته بهبود قیمت را تجربه کرده اند.

اساسا سه دلیل منطقی برای سقوط اتریوم و سقوط به پایین ترین حد قیمت از سال ۲۰۲۰ در اوایل این هفته وجود دارد. اول، سرمایه گذاران نگران لحن جنگ طلبانه بانک های مرکزی کلیدی جهان مانند فدرال رزرو و بانک ملی سوئیس هستند. این دو بانک تصمیم گرفتند نرخ بهره را به ترتیب ۰.۷۵ و ۰.۵۰ درصد افزایش دهند. در نتیجه این نگرانی وجود دارد که این لحن جنگ طلبانه منجر به رکود شود.

به گزارش وال اتریت ژورنال، اکنون اقتصاددانان احتمال رکود اقتصادی ۴۴ درصدی را برای ۱۲ ماه آینده بسیار محتمل می دانند. این میزان رکود، بالاترین رقم اعلام شده طی چند سال گذشته است. از سوی دیگر همین نشریه، احجتمال شکل گیری رکود جهانی را ۲۸ درصد اعلام کرده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که رکود به ارزش دارایی های کلیدی مانند ارزهای دیجیتال و سهام آسیب برساند.

دوم، قیمت اتریوم همچنان در حال کاهش بوده و دلیل آن نیز نگرانی های موجود در خصوص موارد استفاده از آن است. طی چند هفته گذشته، رمزارزهای بزرگ مبتنی بر شبکه اتریوم همگی سقوط کرده‌اند.

به عنوان مثال، ارزش کل قفل شده در پروژه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) موجود بر روی شبکه اتریوم سقوط کرده و این در حالیست که حجم معاملات NFT به پایین ترین سطح طی ماه های گذشته کاهش یافته است. علاوه بر این، اتریوم با ادامه فروش وحشتناک میان سرمایه گذاران نیز مواجه شده است.


پیش بینی قیمت اتریوم

احتمال ریزش قیمت اتریوم به ۵۰۰ دلار| آیا امکان صعودی شدن قیمت وجود دارد؟

اکنون رایج ترین سوال اصلی حول محمور اتریوم این است که آیا قیمت این رمزارز به کف خود رسیده است یا خیر. نگاهی دقیق تر به نمودار هفتگی نشان می دهد که قیمت اتریوم در ابتدای این هفته به زیر سطح حمایت کلیدی خود در ۱۴۲۱ دلار کاهش یافته است. این یک سطح حمایت مهم بود زیرا بالاترین نقطه قیمت اتریوم در سال ۲۰۱۷ محسوب می شد.

در همان زمان، میانگین متحرک ۲۵ هفته ای و ۵۰ هفته ای اتریوم یک الگوی متقاطع نزولی تشکیل داده است و این در حالیست که اندیکاتور MACD به زیر نقطه خنثی حرکت کرده است. بنابراین، قیمت اتریوم احتمالاً به کاهش خود ادامه خواهد داد؛ زیرا خرس ها سطح مهم بعدی را روی ۵۰۰ دلار هدف قرار می دهند. با این حال، حرکت بالاتر از مقاومت در ۱۴۲۱ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha