۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
عرضه ارز زیاد شد| نرخ توافقی دلار در کانال ۲۹ هزار تومان
دبیرکل کانون صرافان ایران:

عرضه ارز زیاد شد| نرخ توافقی دلار در کانال ۲۹ هزار تومان

با سیاست ارزی اخیر بانک مرکزی و افزایش عرضه ارز از سوی صادرکنندگان در بازار، در حال حاضر برخی صرافی‌ها دلار را با نرخ توافقی بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان به متقاضیان می‌فروشند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ‌ هفته گذشته بانک مرکزی در بخشنامه‌ای صرافی‌ها را مجاز به خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی دانست و بعد از آن هم بخشنامه دیگری صادر کرد که ارز همه افراد با نرخ توافقی از سوی صرافی‌ها خریداری شود. بعد از اجرای این سیاست، عرضه ارز در بازار زیاد شد که نکته مهم آن اقدام هوشمندانه بانک مرکزی در ساماندهی بازار بدون سیاست ارزپاشی بود. در نتیجه ترمز افزایش نرخ کشیده شد و با مداخله بانک مرکزی و افزایش عرضه قیمت ارز با کاهش چشم‌گیر همراه شد.

کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان، نرخ توافقی ارز را بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و با اشاره به مصوبه اخیر بانک مرکزی در معاملات ارز توافقی، گفت: فروش ارز به مردم با نرخ توافقی آغاز شده و براین اساس به هر فرد متقاضی با ارائه کارت ملی، ۲ هزار دلار با نرخ توافقی که در حال حاضر بین ۲۹ هزار تا ۳۰ هزار تومان است، پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش عرضه به‌زودی شاهد تعدیل نرخ ارز خواهیم بود. ضمن اینکه نرخ ارز مسافرتی نیز در حال حاضر ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که فقط با ارائه مدارک لازم اعم از بلیط؛ پاسپورت، ویزا (در صورت نیاز) و عوارض خروج از کشور پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha