۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
چهار بنای تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی واگذار می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:

چهار بنای تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی واگذار می شود

سمنان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: چهار بنای تاریخی استان با هدف بهره‌برداری بهینه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان امیر کرم زاده از واگذاری چهار اثر به بخش خصوصی در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: خانه ابراهیمی دامغان (مدرسه حشمتیه) با کاربری کافه موزه و با تأکید بر موزه آموزش‌وپرورش، خانه میر رحیمی دامغان با کاربری فرهنگی پذیرایی، گردشگری، مجتمع گردشگری چشمه‌علی دامغان و خانه تدین سمنان با کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی به‌ عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: اسناد مزایده این بناها از طریق مزایده عمومی دومرحله‌ای به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین واگذار، منتشر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: اشخاصی که صلاحیت‌های لازم را از نظر کمیته فنی و بازرگانی دارا باشند و بالاترین مبلغ اجاره‌بها را پیشنهاد کرده باشند به عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد.

کرم‌زاده گفت: برنده مزایده می‌تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیاء با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تائید و موافقت صندوق احیاء از بخش‌های تکمیل شده، بهره‌برداری و از منافع آن استفاده کند.

وی افزود: جدول زمان‌بندی مزایده بناهای تاریخی آماده واگذاری از پایگاه اینترنتی www.chre.ir سایت صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha