۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
روند قیمت طلا صعودی خواهد بود| نقاط مقاومت و حمایت بعدی کجا قرار دارند؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

روند قیمت طلا صعودی خواهد بود| نقاط مقاومت و حمایت بعدی کجا قرار دارند؟

نمودار سه ساعته قیمت طلا در روز دوشنبه نشانگر حرکت صعودی ملایم برای طلا طی روزهای آتی بوده و با اینحال، انتشار آمار اقتصادی این هفته آمریکا تاثیر بسزایی بر روند قیمت خواهد داشت.

به گزارش بازار، قیمت طلا روز دوشنبه در بازه قیمتی محدودی قرار دارد که دلیل آن، تمرکز سرمایه گذاران بر تصمیمات فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی است. قیمت طلا در زمان تنظیم این گزارش، در نقطه ۱,۸۴۲ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین ترین سطح هفته گذشته آن یعنی ۱,۸۳۴ دلار است. این قیمت همچنین حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح قیمت این فلز گرانبها در سال جاری قرار دارد.

قیمت طلا طی چند هفته گذشته در بازه محدودی از قیمت قرار داشته و دلیل رخداد چنین وضعیتی نیز این است که سرمایه گذاران به نقش طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم فکر می کنند. داده‌های منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که با افزایش هزینه‌های مبادلات تجاری، نرخ تورم ایالات متحده همچنان داغ باقی ماند. آمار تورم قیمت مصرف کننده به ۸.۶ درصد رسید که بالاترین رقم طی بیش از چهار دهه گذشته بوده است. بدون احتساب بی ثباتی قیمت مواد غذایی و انرژی، شاخص تورم ماهانه البته کاهش یافت.

بازار طلا اکنون تحت فشار قرار گرفته و با توجه به بازده نه چندان خوب سود آوری آن طی هفته های گذشته، سرمایه گذاران برای ورود سنگین به این بازار به عنوان محافظی امن در برابر تورم دچار شک و تردید شده اند.

طلا همچنین طی این هفته تحت تاثیر انتشار داده های کلیدی اقتصادی ایالات متحده قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، ایالات متحده قرار است آخرین داده های جدید مربوط به بازار مسکن و تعداد معاملات خرید و فروش فروش خانه در این کشور را در جریان برگزاری جلسه شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو منتشر کند.

پاول همچنین قرار است در خصوص تصمیم خود برای افزایش بی سابقه نرخ بهره طی یک دهه گذشته و برنامه های آتی فدرال رزرو برای مقابله با تورم افسار گسیخته در آمریکا سخنرانی کند که این مورد نیز می تواند افزایش بسزایی روی قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا

روند قیمت طلا صعودی خواهد بود| نقاط مقاومت و حمایت بعدی کجا قرار دارند؟

نمودار سه ساعته نشان می دهد که قیمت طلا طی هفته گذشته روند صعودی ثابتی داشته است زیرا نگرانی های ناشی از افزایش نرخ تورم همچنان ادامه دارد. این قیمت از ۱۸۰۴ دلار در ۱۴ ژوئن به ۱۸۴۴ دلار طی امروز رسید. در طول مسیر، این جفت کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه قرار دارد و این در حالیست که به نظر می رسد اندیکاتور MACD در حال ایجاد یک متقاطع نزولی است.

بنابراین، در حال حاضر، چشم انداز قیمت طلا کمی صعودی بوده و می تواند به سمت سطح مقاومت کلیدی بعدی در ۱۸۵۶ دلار که بالاترین نقطه در ۱۷ ژوئن است حرکت کند. سقوط به زیر ۱۸۳۵ دلار اما چشم انداز صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha