۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در استان همدان با هدف درآمدزایی برای مردم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان مطرح کرد؛

ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در استان همدان با هدف درآمدزایی برای مردم

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان از برنامه ریزی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با هدف درآمدزایی برای مردم خبر داد و گفت: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی درآمد ماهانه ای بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ایجاد می‌کند.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تامین برق متقاضیان کشاورزی و صنعتی در راستای توسعه استان همدان انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه مدیریت برق شهرستان امور یک، دو و امور خدمات فنی، ایجاد رینگ بین پست‌های مختلف انجام شده است.

وی به وجود چندین پست مختلف اصلی برق در سطح شهر همدان اشاره کرد و گفت: هریک از پست‌ها مناطقی را تامین می‌کنند اما پیش‌بینی‌ها صورت گرفته که در صورت خارج شدن پستی از مدار، پست‌های مشابه جایگزین شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: رینگ ایجاد شده بین پست‌های مختلف برای افزایش قابلیت اطمینان و مدیریت خاموشی‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث هزینه‌های جاری اموال و حقوق سال ۹۸ در رتبه ملی به صورت کامل و ۱۰۰ در صدی اتفاق خوبی افتاد، تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری و روستایی را از اقدامات خوب انجام شده برشمرد و عنوان کرد: سیم‌ها مشکلاتی در حوادث، بحران‌ها و شرایط بد آب و هوایی دارند و گاهی نیز از آنها به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود.

۱۰ کیلومتر سیم برق تعویض شد

جمشیدی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ کیلومتر سیم تعویض و کابل خودنگهدار نصب شد، ادامه داد: با این اقدام از لحاظ مبلمان شهری فضای بهتری برای شهر و روستاها ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: در این فاصله همچنین توانستیم حدود ۲۹۰ تیر فشار برق ضعیف فرسوده و دارای مشکل را تعویض کنیم.

وی به تشکیل گروه‌های عملیاتی به صورت گروهی برای تعمیر فیدرها در قالب مانورهای عملیاتی در حوزه مدیریت برق شهرستان و امور یک اشاره کرد و یادآور شد: جزو اولین شرکت‌ها در تشکیل گروه‌های عملیاتی در کشور بودیم.

جمشیدی مدیریت زمان و مدت خاموشی، تعمیرات در زمان خاموشی و عدم تکرار خاموشی را از مزایای تعمیر فیدرها برشمرد و اظهار کرد: سه مانور در مدیریت امور یک در این خصوص انجام شد.

سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه خورشیدی

وی در ادامه سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه خورشیدی را از نقاط قوت شهرستان همدان دانست و گفت: سال‌های قبل سه نیروگاه هفت مگاواتی را توانستیم به ظرفیت تولید برق استان در پیک و روز استان اضافه کنیم و حدود ۲۱ مگاوات در شهرستان همدان به ظرفیت تولید برق اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اعتراض مشترکان به انشعاب کنتورهای دارای ایراد به دلیل فرسودگی یا دستکاری شدن، بیان کرد: با وجود این کنتورها امکان صدور قبوض نامتعارف بود که در این راستا حدود ۷۰۰ انشعاب معیوب در سال ۹۸ تعویض و صورت حساب‌ها اصلاح شد.

وی به جمع هزینه‌ها در پروژه‌های توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه در حوزه امور دو مشترکان اشاره کرد و افزود: حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شد که ۹۵ درصد اعتبارت جذب شده است.

جمشیدی انجام فیدر سد اکباتان به دلیل خاموشی‌های بسیار را از دیگر اقدامات خوب در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: فیدر در این منطقه از حالت بحران خارج شد.

وی تأمین برق شهرک صنعتی بوعلی دو را از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق دانست و ادامه داد:  اصلاح، بهینه‌سازی و ایمن‌سازی شبکه برق بازار همدان به عنوان دغدغه مردم و تجار مطرح بود که توسط امور مشترکین یک و دو انجام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه امور دو مشترکین نیز تبدیل ۱۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار از محل اعتبارت داخلی و روستایی انجام شد.

تامین برق برای سه هزار و ۷۷۰ متقاضی جدید

وی با بیان اینکه در حوزه امور دو مشترکین حدود سه هزار و ۷۷۰ متقاضی جدید را تأمین برق کردیم، یادآور شد: یک‌هزار و ۴۵ دستگاه کنتور برق معیوب مورد اعتراض مشترکان نیز در این حوزه اصلاح شد.

جمشیدی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه اظهار کرد: هر نیروگاه هفت مگاواتی با حدود ۳۲ میلیارد تومان قبل از تغییرات ارزی انجام می‌شد که اکنون به ۱۴۰ میلیارد تومان در این خصوص نیاز است.

وی به ایجاد یک نیروگاه خورشیدی در منطقه قهاوند اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد کار انجام شده و مشکل تامین نقدینگی آن طی مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رفع و هماهنگ شده که تسهیلات ارائه و کار انجام شود که این مهم جزو برنامه‌هاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: از مباحث دیگر در دست پیگیری بحث ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با درآمدزایی برای برخی اقشار است.

وی افزود: سال گذشته در قانون بودجه موردی تهیه و تصویب شد که سازمان بسیج با همکاری کمیته امداد و بهزیستی نقاط روستایی و افراد تحت پوشش و دارای مشکل درآمدی را شناسایی و درآمدی برای آنها ایجاد شود.

جشمیدی با اشاره به پیگیری این قانون، تصریح کرد: حدود ۴۷۰ مشترک در حد ظرفیت انشعاب شناسایی کردیم اما به دلیل عدم تأمین منابع در حال حاضر تنها در شهرستان فامنین مردم خود در اجرای این طرح استقبال کردند.

احداث نیروگاه خورشیدی خانگی به تقویت شبکه کمک می‌کند

وی با بیان اینکه فامنین سرآمد در احداث نیروگاه خورشیدی است، ادامه داد: احداث نیروگاه خورشیدی خانگی به شبکه کمک می‌کند، انرژی پاک بوده و آلودگی محیط زیست و سوخت فسیلی را کاهش می‌دهد و درآمدی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه برای مردم درآمد ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در گذشته با ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان برای هر خانه نیروگاه خورشیدی ایجاد می‌شد، خاطرنشان کرد: اکنون با ۴۰ میلیون این کار انجام می‌شود و طی ۴۰ ماه هزینه اولیه مشترکان برگشته و مابقی سود می‌شود و برق تولیدی را نیز تضمینی خریداری می‌کنیم.

وی یادآور شد: آمادگی فراهم کردن شرایط و ارائه مجوزها را در این خصوص داریم تا مردم هزینه اولیه را انجام دهند و خرید تصمینی برق را داشته باشیم.

جمشیدی با تأکید بر اینکه از لحاظ تامین برق کلی شهرستان همدان مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: فیدرها و برق شهرستان همدان حالت پایدار دارد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ها پیش‌بینی شده دو پست را در لایه فوق توزیع و انتقال انجام دهیم، گفت: زیرساخت‌ها فراهم خواهد شد تا بابت تأیمن برق صنعت و کشاورزی در آینده مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان کرد: یک ارتباط دو سویه و خوب با شرکت شهرک‌های صنعتی برقرار و باعث شده بسیاری از مشترکان ما که در صف بودند با هماهنگی لازم تأمین برق شوند.
 

کد خبر: ۱۵٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha