۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
ورود بانک تسویه های بین المللی به صنعت بلاکچین| افزایش امنیت پلتفرم های رمزارزی
آخرین تحولات بازار رمزارزها؛

ورود بانک تسویه های بین المللی به صنعت بلاکچین| افزایش امنیت پلتفرم های رمزارزی

مرکز نوآوری بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) از راه اندازی مجموعه ای از پروژه های جدید خبر داد که جنبه های مختلف همکاری میان نظام پرداخت ارزهای سنتی و رمزارزها را در بر خواهد گرفت.

به گزارش بازار، مرکز نوآوری بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) از راه اندازی مجموعه ای از پروژه های جدید خبر داد که جنبه های مختلف همکاری میان نظام پرداخت ارزهای سنتی و رمزارزها را در بر خواهد گرفت.

قرار است پلتفرم هوشمند بازار ارزهای دیجیتال تحت کنترل و نظارت مرکز نوآوری های اروپا و با هدف فراهم آوردن اطلاعات مربوط به پروژه های رمز ارزی فعالیت نماید.

گفته می شود یکی از کارویژه های این پروژه، شناسایی استیبل کوین های در معرض خطر مانند دلار ترا و همچنین پروژه های دیفای و پلتفرم های وام دهی مانند سلسیوس خواهد بود تا از این طریق بتواند ریسک پذیری سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را کاهش دهد.

همچنین از دیگر قابلیت های این پلتفرم، جمع آوری هوشمند اطلاعات مربوط به حجم تجاری، احساسات بازار و حجم بازار ارزهای دیجیتال جهت ارائه به فعالان این بازار اعلام شده است.

BIS قرار است با استفاده از ابرَکامپوترهای کوآنتومی خود، اطلاعات مالی مبادله شده میان صرافی های رمزارزی و سیستم بانکی سنتی را مورد پردازش قرار داده تا از این طریق، بتواند به افزایش امنیت شبکه پرداخت بین این دو سیستم کمک کند.

پروژه دیگر تعریف شده توسط BIS مربوط به فعالیت در زمینه کمک به پلتفرم های بلاکچینی جهت کاهش مصرف انرژی بر اساس مفاد کنوانسیون تغییرات اقلیمی پاریس خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha