۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
۱۴۰میلیارد تومان تسهیلات به دامداران استان سمنان پرداخت شد | آغاز خرید تضمینی گندم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۱۴۰میلیارد تومان تسهیلات به دامداران استان سمنان پرداخت شد | آغاز خرید تضمینی گندم

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان درباره تسهیلات پرداختی دامدار کارت به دامداران استان برای تامین نهاده‌های دامی و علوفه، گفت: تاکنون ۱۴۳میلیارد تومان وام از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اجرای طرح دامدار کارت، تاکید کرد: این کارت ها با هدف کمک به دامداران در طرح اجرای هدفمندی و عادلانه سازی یارانه ها در سراسر استان سمنان در دست اجرا است و به نوعی حامی دامداران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در قالب این کارت ها تسهیلاتی به دامداران و کشاورزان استان سمنان اعطا می شود، افزود: خوشبختانه تاکنون یک هزار و ۳۱۵ فعال بخش دام و طیور در سراسر استان از تسهیلات دامدار کارت استفاده کرده اند.

تسهیل در تسهیلات مورد نیاز دامداران
استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان وام در اختیار فعالان و بهره برداران بخش دامداری استان قرار گرفته است، گفت: تاکید ما این است که ۴۰ شعبه بانک کشاورزی در سراسر استان سمنان حتی در ایام تعطیل هم حضور داشته باشند که دامداران و کشاورزان که برای استفاده از تسهیلات دامدار کارت مراجعه می کنند، بتوانند از خدمات بهره و موانع تولیدشان را کاهش دهند.

تاکنون یک هزار و ۳۱۵ فعال بخش دام و طیور در سراسر استان از تسهیلات دامدار کارت استفاده کرده اند

هاشمی با بیان اینکه تسهیلات دامدار کارت تسهیل نیز شده است، افزود: این تسهیلات برای خرید نهاده های دامی به دامداران داده می شود تا بتوانند با مشکلات کمتری نیازهای اولیه کار خود را مهیا سازند.

وی درباره خرید گندم تضمینی نیز، توضیح داد: نزدیک به ۲۳ هزار تن گندم تضمینی در سراسر استان سمنان تاکنون خریداری شده و با توجه به اینکه گندم ابتدا در غرب استان برداشت و سپس کم کم به شرق استان می رسد، خرید تضمینی همچنان ادامه خواهد داشت.

خرید تضمینی گندم
استاندار سمنان با بیان اینکه تاکنون دو هزار میلیارد تومان ارزش گندم های خریداری شده تضمینی استان بوده است، ابراز کرد: ۳۰ درصد وجه گندم کشاورزان تاکنون پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت خواهد شد همچنین پیش بینی ما این است که بتوانیم شاهد برداشت ۶۰ هزار تن گندم از مزارع سراسر استان سمنان باشیم.

هاشمی با اشاره به انجام یک میلیون و ۸۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی در سراسر استان سمنان، گفت: این میزان جوجه ریزی با افزایش همراه بوده و دلیل آن هم پیش بینی برای بازگشت زوار بیت الله الحرام به استان و افزایش تقاضای مرغ در ماه ذی الحجه و بعد از آن ماه محرم است تا توانسته باشیم به مقدار کافی مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز مانند برنج را صورت داده باشیم و مردم با کمترین مشکلات نیز روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان همچنین یک هزار تن مرغ منجمد نیز ذخیره سازی شده است، بیان کرد: ۴۰ تن گوشت قرمز نیز در استان سمنان ذخیره شده تا بتوانیم در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم اقدامات عاجل را صورت دهیم خوشبختانه با تمام تمهیداتی که اندیشیده شده باید گفت ما مشکل تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم را نداریم.

کد خبر: ۱۵۷٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha