۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
نگاه ویژه ای به بصره عراق داریم
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در گفت و گو با بازار:

نگاه ویژه ای به بصره عراق داریم

آبادان - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند توجه به صنعت گردشگری را راهکار عبور از تحریم دانست و گفت: ما به استان بصره کشور عراق به عنوان یک ظرفیت گردشگری نگاه ویژه‌ای داریم.

قدرت الله طمیمیان در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: صنعت گردشگری بهترین راهکار عبور از تحریم‌ها است زیرا هر گردشگری که وارد منطقه می شود پولی را که هزینه می‌کند مستقیم وارد چرخه بازار و اقتصاد می‌کند.

وی افزود: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند کمی با مناطق آزاد دیگر تفاوت دارد و این تفاوت باعث شده وقت بیشتری را را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در نظر بگیرم. این منطقه به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور با ۵۵۰ هزارنفر جمعیت باعث شده که معاونت فرهنگی در مسئولیت‌های اجتماعی با جمعیت کثیری رو به رو و پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه پاسخگویی به مطالبات اروندنشینان وظیفه این معاونت است، گفت: از جمله ویژگی‌های اروند همجواری با کشور عراق و استان بصره که یکی از ثروتمندترین استان‌های این کشور است و به لحاظ مسافت بسیار به منطقه ما نزدیک است.

طمیمیان تصریح کرد: ما به استان بصره به عنوان یک ظرفیت گردشگری نگاه ویژه‌ای داریم. با توجه به نیازهای گردشگری سلامت و بازار و سایر موضوعات مردم عراق، به استان بصره به عنوان یک ظرفیت گردشگری نگاه ویژه‌ای جهت رونق گردشگری و رشد اقتصاد منطقه داریم.

وی اقتصاد هنر و توسعه کسب و کار از این راه را بسیار پراهمیت خواند و ادامه داد: معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در یک سال اخیر توجه و تمرکز خاصی به توسعه کسب و کارهای فرهنگی از خود نشان داده و قصد دارد که مردم متوجه شوند از حوزه فرهنگ و هنر نیز می‌توان درآمدزایی و رونق اقتصادی را دنبال کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: آموزش در تمام سطوح ابتدایی، متوسطه، آموزش عالی و مهارت آموزی یکی از مسائلی است که این معاونت بسیار دقیق آن را  دنبال می‌کند؛ به دنبال افزایش سطح سواد مردم بومی منطقه هستیم. هر چقدر ما در ارتقاء سطح استاندارهای زندگی موفق شویم در اهداف و وظایفی که منطقه آزاد اروند به عهده دارد سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید.

طمیمیان خاطرنشان کرد: صنایع خلاق امروزه یکی از موضوعاتی است که در اکثر کشورهای دنیا  جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی به آن توجه می‌شود؛ این صنعت می‌تواند باعث فعال شدن مشاغل خانگی و راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک شود از همین روی به صنایع خلاق توجه ویژه‌ای داریم و بر آن تمرکز می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری سلامت اظهار کرد: ارتقاء سطح کیفی و استاندارهای بهداشت و درمان برای ما بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه تاکنون بخش خصوصی به صورت گسترده وارد عمل نشده البته یکسری مذاکرات انجام داده‌ایم و امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده رقم بخورد و گردشگران حوزه سلامت و مردم منطقه بتوانند از امکانات بخش خصوصی استفاده کنند.

کد خبر: ۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha