۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تملک ۵ واحد تجاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در هچیرود
شهردار هچیرود خبر داد

تملک ۵ واحد تجاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در هچیرود

هچیرود_ شهردار هچیرد با بیان اینکه ۲۴ درصد از بودجه سال جاری محقق شده است، گفت: پنج واحد تجاری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان برای تعریض خیابان اصلی تملک شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر ردایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به برپایی جشنواره تفریحات ساحلی و آبی با عنوان هچسا در شهر اظهار داشت: اولین کار این جشنواره، پیوست عمرانی و تملک پنج واحد تجاری در شهر است که روز اول تیرماه تملک و برای تعریض شهری تخریب می‌شود.

وی با عنوان اینکه سه هزار تن آسفالت در محور اصلی انجام می‌شود، تعویض تیرهای روشنایی بلوار مرکز اصلی شهر دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برای خرد تملک پنج واحد تجاری، ۲۰ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با اظهار اینکه جشنواره تفریحات ساحلی با رویکرد ورزشی - فرهنگی انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود از برنامه‌های فرهنگی ۱۰ هزار نفر و از برنامه‌های ورزشی ۱۰ هزار نفر در قالب جشنواره بازدید کنند کنند.

شهردار هچیرود محدوده کنونی شهر را ۶۱۰ هکتار بیان کرد و افزود: پیگیری‌هایی برای تصویب طرح جامع هادی روستایی صورت گرفته است و برای آنکه مشکلات رفع شود، نیازمند ۸۷۰ هکتار محدوده هستیم و اکنون طرح در کارگروه معماری شهرسازی مصوب شده و برای تصویب به شورای برنامه ریزی رفته است.

ردایی با اشاره به اینکه در شهر هچیرود ساختمان‌های غیراستاندارد بلندمرتبه ای که وضعیت نگران کننده ای داشته باشد، نداریم، گفت: کل ساختمان‌هایی که دارای مقاومت نامناسب هستند شناسایی می‌شود و امیدواریم با رعایت ایمنی شاهد بروز حوادثی نظیر رامیلا و متروپل نباشیم.

شهردار هچیرود با اظهار اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱ میلیارد تومان از بودجه شهری محقق و جذب شده است، افزود: این میزان معادل ۲۴ درصد بودجه شهری است و ۲۰ میلیارد تومان برای تملک پنج واحد مغازه تجاری هزینه و صرف شده است.

طالبی رئیس شورای شهر هچیرود نیز بودجه سال جاری شهر را ۹۶ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: متأسفانه هچیرود از سرانه دولتی بهره مند نیست و بیشتر هزینه‌ها وبودجه ها در شرق استان صرف می‌شود.

وی شمار محلات شهری را ۱۳ محله ذکر کرد و با اشاره به تهیه طرح جامع روستایی افزود: در طرح جامع فقط ساخت وسازهای موجود دیده شد که با آن مخالفت کردیم و خواستار بازنگری در این طرح شدیم.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha