۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴
قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از حیاتی‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از حیاتی‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور است

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را یکی از حیاتی‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور دانست.

به گزارش بازار، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را یکی از حیاتی‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور دانست.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر محمد طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از قوانین مهم معطل مانده در گذشته بوده است و هم اکنون مراحل عملیاتی شدن خود را طی می‌کند گفت: راه اندازی این سامانه در تیرماه یکی از حیاتی‌ترین طرح‌های اقتصادی کشور می‌باشد.

دکتر طغیانی یکی از مسائل مهم حال حاضر کشور را رفع نواقص و مشکلات زیرساخت‌های اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم زیرساخت‌های اقتصادی و نظام مالیاتی کشور یک اصلاح جدی بشود، قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، یکی از مهمترین قوانین و سامانه‌ها است که می‌تواند به این روند کمک کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل مهمی که در برهه‌هایی کشور دچار نوسانات و مشکلات اقتصادی می‌شود وجود همین نواقص در زیرساخت‌های اقتصادی است.

طغیانی با اشاره به اینکه اقتصاد و نظام مالیاتی ما داده‌های کافی در دست ندارند گفت: در بحث اصلاح زیر ساخت‌ها یکی از مهمترین اصلاحات، اصلاح اطلاعاتی و داده‌ای اقتصاد کشور می‌باشد.

وی افزود: پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان یک نظام شفافیت بخش و یک نظام جمع آوری اطلاعات و داده‌ها در نظام مالیاتی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان خودش مالیات جدیدی نیست، ولی کمک می‌کند مالیات‌های موجود با دقت، شفافیت و سرعت بیشتر اخذ شود، تصریح کرد: شفافیت اقتصادی، حاکمیت داده و عدالت مالیاتی ره آورد اجرای این پروژه ملی است.

طغیانی در تشریح محاسن و امتیازات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان گفت: هر تراکنشی که در پایانه فروشگاهی انجام می‌شود در سامانه مودیان و در پروفایل مودی ثبت می‌شود و حتی این سامانه قابلیت را دارد که یک نسخه اولیه‌ای از اظهارنامه را تولید کند و این برای فعالین اقتصادی خیلی خوب است که بدانند برای ریز فعالیت‌های مالی و رویدادهای مالی که انجام دادند، فاکتورهای الکترونیکی صادر می‌شود و این به عدالت مالیاتی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، سیستم کاملا به روزی است گفت: در قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، نه تنها به روابط بین تجارت ها، بلکه به روابط بین تجارت‌ها و اشخاص و حتی روابط اقتصادی و مالی بین اشخاص حقیقی با هم توجه شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مهمترین محل شکل گیری هر نوع فساد، قاچاق، رشوه و ... را در مبادلات مالی دانست و افزود: از این نظر اجرای طرح پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان از هر گونه روابط ناصحیح جلوگیری می‌کند.

طغیانی گفت: از جهت عدالت مالیاتی، وقتی که داده و اطلاعات نباشد از این منظر که هر که بامش بیش برفش بیشتر، دچار مشکل هستیم، اما وقتی داده باشد، هر کس به میزان درآمدش مالیات می‌پردازد و عدالت کاملا رعایت می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، به آن دسته از فعالین اقتصادی که فرار مالیاتی دارند برخورد می‌کند و آن‌ها را در تور مالیاتی قرار می‌دهد، اما برای سایر مودیان مالیاتی هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برای مجلس شورای اسلامی گفت: ما در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری هستیم، اما تا زمانی که سود در حوزه دلالی و واسطه گری هست، گرایش کمتری به فعالیت سالم شکل می‌گیرد، که اجرای این سامانه فعالیت‌های سالم اقتصادی را رونق می‌بخشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha