۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
مشکل اختلاف ارز واقعی کالاهای صادراتی و ارز گمرکی باید رفع شود
رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی خرمشهر:

مشکل اختلاف ارز واقعی کالاهای صادراتی و ارز گمرکی باید رفع شود

خرمشهر- رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: با توجه به لزوم اجرای بخشنامه اظهار ارز صادراتی، تعیین درست و واقعی ارزش دلاری و ارزی کالاهای صادراتی ضروری است.

عبدالرضا سریح زاده در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: همگرائی و همفکری با فعالان برجسته عرصه صادرات منطقه یک ضرورت است.

وی تشکیل نشست هماهنگی، بیان مشکلات و بررسی راهکارهای صادراتی با حضور صادرکنندگان و مسئولان مرتبط منطقه را از اهم برنامه‌های کمیسیون توسعه صادرات خرمشهر عنوان کرد و افزود: با توجه به تاکید ستاد توسعه صادرات استان خوزستان درصدد هستیم تا در نشست برنامه‌ریزی شده، اختلاف ارزش واقعی کالاهای صادراتی را با ارزش گمرکی احصا و موارد را به مراجع ذیربط جهت اصلاح آنها منعکس کنیم.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر تاکید کرد: با توجه به لزوم اجرای بخشنامه اظهار ارز صادراتی، تعیین درست و واقعی ارزش دلاری و ارزی کالاهای صادراتی ضروری است.

سریح زاده تصریح کرد: عمدتا شاهد آن بوده‌ایم که در برخی کالاها ارز دریافتی از ارز اظهار شده در سامانه گمرک کمتر بوده و بازرگان ملزم به ارائه ارزهایی شده که عملاً در روند صادرات دریافت نشده است.

کد خبر: ۱٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha