۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
غیبت استاندار مازندران در اولین جلسه شورای گفتگو/ نیمی از مصوبات اجرا نشد
کسب و کار مردم با جلسات یک‌ساعته بهبود نمی‌یابد

غیبت استاندار مازندران در اولین جلسه شورای گفتگو/ نیمی از مصوبات اجرا نشد

ساری - ضرورت تهیه برنامه برای تحقق جهش تولید، بهره گیری از ظرفیت بخش های مختلف برای ارتقای شاخص های اقتصادی و اجرایی نشدن نیمی از مصوبات از جمله مسائل مطرح شده در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی مازندران بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اولین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی پیش ازظهر پنجشنبه و در غیاب استاندار مازندران در سالن استانداری برگزار و در آن موانع فراروی بهبود فضای کسب و کار و برنامه های عملیاتی برای تحقق شعار سال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران که اولین جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی را مدیریت می کرد درباره غیبت استاندار در اولین جلسه شورای گفتگو بازگشت دیرهنگام وی از ماموریت تهران و خستگی را دلیل حضور نیافتن در این جلسه مطرح کرد.

حسن خیریان پور همچنین با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بخش های مختلف برای تحقق شعار جهش تولید و ارتقای شاخص های اقتصادی افزود: شورای گفتگوی بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار دارای مصوبه قانونی مجلس است و باید برای عملیاتی شدن مفاد آن تلاش کرد.

کسب رتبه ششم شورای گفتگوی مازندران

وی با اشاره به کسب رتبه ششم استان در زمینه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی طی سال گذشته در کشور، فعال سازی کمیته های ذیل شورا، تدوین دستور کاری را برای توسعه کسب و کار مهم برشمرد و گفت: باید نهایت تلاش را برای اجرایی شدن مصوبات شورای گفتگو به کار بندیم.

معاون استاندار مازندران در بخشی دیگر از سخنانش به کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در استان اشاره و اضافه کرد: در شرایط تحریمی کنونی نباید از ظرفیت منابع مختلف از جمله بانک ها برای تحقق جهش تولید غافل شد و بانک ها باید بیشتر منابع تسهیلاتی را به سمت کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان سوق دهند.

تهیه ۱۵ مصوبه استانی و ۹ مصوبه ملی

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران و دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی نیز در این جلسه به کسب رتبه سوم استان از نظر مصوبات شورای گفتگو در کشور و رتبه ششم کیفیت مصوبات این شورا در کشور اشاره کرد و گفت: در سال قبل هشت جلسه شورای گفتگو ۱۵ مصوبه استانی و ۹ مصوبه ملی داشته است.

وی ادامه داد: ۴۳ درصد مصوبات استانی و ۵۷ درصد مصوبات ملی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی استان در سال قبل اجرایی و عملیاتی شده است.

به گفته مهاجر، شعار رونق و جهش تولید با جلسات یک یا دوساعته محقق نمی‌شود، خواستار تلاش و همدلی بخش های مختلف برای عملیاتی شدن آن شد و گفت: باید باور تولید بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

وی همچنین ادامه داد: ۴۶ درصد از ۴۳ درصد مصوبات استانی شورای گفتگو در استان مازندران طی سال قبل عملیاتی شده است.

برنامه جهش تولید جامع تهیه شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با نقد برنامه تدوین شده از سوی اتاق بازرگانی برای تحقق جهش تولید گفت:باید در برنامه طراحی شده از سوی اتاق بازرگانی دقیقا مشخص شود که باید به چه جایگاهی برسیم.

حسینقلی قوانلو در عین حال به برنامه وزارت صنعت برای تحقق محورهای توسعه و رسیدن به آن اشاره و اضافه کرد: در این برنامه میزان اشتغال، سرمایه گذاری، حجم تولید، صادرات و غیره مشخص شده است.

وی بااظهار اینکه بخش عمده فعالیت استان خصوصی است ، تصریح کرد: در برنامه اتاق بازرگانی باید عدد و رقم در حوزه های مختلف برای نیل به توسعه مشخص شود.

قوانلو با عنوان اینکه برنامه باید قابل سنجش باشد، تصریح کرد: برنامه ای که قابل سنجش نباشد نمی توان آن را برنامه جهش تولید نام نهاد.

وی با بیان اینکه محور اصلی جهش تولید بخش خصوصی است از اتاق بازرگانی خواستار تهیه این برنامه جامع شد.

کد خبر: ۱۵٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha