۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
۳۴ مرکز خرید دولتی گندم در آذربایجان غربی دایر شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۳۴ مرکز خرید دولتی گندم در آذربایجان غربی دایر شد

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده سازی ۳۴ مرکز خرید دولتی روستایی گندم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی از آمادگی و تمهیدات لازم برداشت و خرید گندم در استان خبر داد و افزود: ۳۴ واحد مراکز خرید روستایی در استان با هماهنگی شرکت تعاون روستایی برای تحویل و خرید گندم از کشاورزان آماده شده است.

وی ادامه داد: به منظور برداشت گندم در استان ۱۱۰ هزار دستگاه کمباین بومی استان و یک هزار دستگاه کمباین مهاجر از هفته آینده برداشت گندم را در استان آغاز خواهند کرد.

کرامتی گفت: از مجموع ۹۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۷۰ هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت این محصول در سطح استان پیش بینی می شود امسال ۵۴۰ هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۶۰ هزار تن کود های شیمیایی برای مزارع توزیع شده و ۱۹۰ میلیارد تومان هم برای توسعه مکانیزاسیون اراضی کشاورزی با تکیه بر گندم هزینه شده است.

کرامتی عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال متعهد شده‌ایم ظرف دو هفته اجرت و حاصل دسترنج گندمکاران پرداخت شود.

وی افزود: باید از هم اکنون با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خرید تضمینی گندم آماده شویم تا درجهت تأمین امنیت غذایی و قوت غالب مردم استان با کمبودی مواجه نشویم و تا آخرین کیلو در دست گندم کاران باید خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در موقع برداشت گندم در صورت نیاز مراکز خرید سیار هم ایجاد شود تا حتی در دور دسترس ترین منطقه نیز امکان خرید تضمینی محصول از زارع وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق سهمیه ابلاغی باید ۲۰ درصد مزارع گندم به صورت قراردادی کشت شود که در این راستا در سطح ۱۸ هزار و ۲۰ هکتار از مزارع گندم دیم و آبی با زارعان قرارداد منعقد شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha