۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
افزایش تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش تقاضا برای دلار

روز گذشته نتایج نشست با اهمیت دو روزه فدرال رزرو اعلام شد، که با افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره همراه بود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- روز گذشته نتایج نشست با اهمیت دو روزه فدرال رزرو اعلام شد، که با افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره همراه بود. این رشد سریع نرخ بهره در کنار اطلاعات دات پلات و انتظارات نرخ بهره ای برای ماه های آینده، تقاضا برای دلار را تا حدودی افزایش داده است و در مجموع موجب کاهش سطح تقاضا در بازار های سهام شده است. هر چند پس از کنفرانس خبری جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، فعالین در کوتاه مدت برآورد های نرخ بهره ای را کاهش دادند، اما در مجموع با توجه به دات پلات و پروجکشن اقتصادی، احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال ۲۰۲۲ تا محدوده ۳.۵ درصدی افزایش یافته است و این موضوع در میان مدت می تواند موجب افزایش تقاضا برای دلار و کاهش بیشتر تقاضا در بازار های سهام از جمله شاخص های داوجونز و S&P۵۰۰ شود.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، گمانه زنی ها و اخبار از افزایش تولید نفت عربستان برای جبران کسری نفت روسیه، موجب کاهش قیمت به زیر سطح حمایتی ۱۱۷ دلار شده است و با عبور قیمت از خط گردن الگوی سر و شانه مرکب سقف، احتمال نزول قیمت در کوتاه مدت و میان مدت، افزایش یافته است. روز گذشته شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، که افزایش نزدیک به دو ملیون بشکه ای را نشان می داد و در کوتاه مدت از حرکت نزولی قیمت حمایت کرد.

۳- در بازار طلا، با وجود افزایش بیش از انتظار در نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، قیمت در کوتاه مدت با تشکیل الگوی سر وشانه کف، به موج صعودی بازگشته است و احتمال اول در کوتاه مدت ادامه روند صعودی است. در میان مدت اما همچنان تاثیر افزایش نرخ بهره و دات پلات منتشر شده می تواند سطح تقاضا برای طلا را کاهش دهد.

۴- در برابری پوند به دلار، در آستانه اعلام نتایج نشست کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی بریتانیا، با توجه به افزایش تقاضا برای دلار، قیمت به موج نزولی بازگشته است. در حال حاضر اما فعالین در انتظار اعلام نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا هستند و سیاست های پولی اعلامی می تواند بازار را در کوتاه مدت و میان مدت، تحت تاثیر قرار دهد. پیش بینی می شود که نرخ بهره بانک مرکزی بریتانیا با افزایش ۰.۲۵ درصدی همراه باشد. سطوح حمایتی ۱.۲۰ و ۱.۱۹۳۳ در برابر نزول قیمت قرار دارند.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha