۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
معافیت‌های مالیاتی در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، افزایش پیدا کرده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

معافیت‌های مالیاتی در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، افزایش پیدا کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قانون جدید نسبت به قانون قبلی تغییری نکرده و همان ۹ درصد باقی مانده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره اظهارات سخنگوی دولت درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، گفت:به نظر می رسد اطلاعات ارائه شده به برخی دولتمردان درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده دقیق نیست، بنابراین توجه دولت را به مقایسه قانون مالیات بر ارزش افزوده قبلی با قانون جدید که ۱۲ دی ماه سال گذشته ابلاغ شده، جلب می‌کنم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان اطلاعات مربوط به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده را با جزئیات منتشر کرد، افزود: در مقایسه این دو قانون با یکدیگر مشخص می‌شود موارد مربوط به معافیت‌های مالیاتی در قانون اجرا شده از سال ۱۴۰۰ به دلیل لزوم حمایت از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف افزایش پیدا کرده و مجموعه اقلام مشمول مالیات بر ارزش افزوده نسبت به حجم معافیت‌ها به تناسب آن، عدد بسیار کمتری محسوب می‌شود در واقع برآیند کلی افزایش میزان معافیت‌ها برای حمایت از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف است.

وی اضافه کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قانون جدید نسبت به قانون قبلی تغییری نکرده و همان ۹ درصد باقی مانده است اما توزیع منابع آن تغییر کرده که این موضوع تاثیری در تورم ندارد.

‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامنه شمول معافیت‌ها در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کرده، ادامه داد: اطلاعات دولتمردان درباره این موضوع دقیق نیست از دولت خواهش می‌کنیم اظهار نظر دقیقی در این خصوص داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha