۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
از دست رفتن ۱.۲۶ میلیون دلار دارایی رمزارزی اینورس فایننس در پی حمله هکرها
آخرین تحولات بازار رمزارزها؛

از دست رفتن ۱.۲۶ میلیون دلار دارایی رمزارزی اینورس فایننس در پی حمله هکرها

تنها دو ماه پس از حمله هکرها به پلتفرم سپرده گذاری اینورس فایننس، اکنون بار دیگر هکرها موفق به سرقت ۱.۲۶ میلیون دلار دیگر به شکل بیت کوین و تتر از این پلتفرم شدند.

بازار؛ تنها دو ماه پس از حمله هکرها به پلتفرم سپرده گذاری اینورس فایننس (Inverse Finance) که منجر به ضرر ۱۵.۶ میلیون دلاری این شرکت شد، اکنون بار دیگر هکرها موفق به سرقت ۱.۲۶ میلیون دلار دیگر به شکل بیت کوین و تتر از این پلتفرم شدند.

این پلتفرم که بر روی شبکه اتریوم مستقر بوده و کارویژه اصلی آن، ارائه خدمات وام رمزی ارزی به مشتریان خود اعلام شده، اعلام کرده که حمله سایبری اخیر هکرها نیز از طریق توکن های LP ویژه سپرده گذاری و ثبت درخواست وام فلش بر روی این پلتفرم انجام شده و موفق به برداشت وام بیش از سپرده گذاری انجام شده در پلتفرم، دریافت نمایند.

لازم به ذکر است در اکثر پلتفرم های وام دهی رمزارزی، متقاضیان وام باید دست کم مبلغی به اندازه میزان وام مورد تقاضای خود سپرده گذاری کرده و سپس نسبت به دریافت وام خود اقدام نماید؛ موضوعی که ظاهرا هکرهای انورس فایننس با استفاده از باگ های موجود در این پلتفرم از آن استفاده نموده و ظاهرا مبلغی چندین برابر سپرده ودیعه شده خود از این پلتفرم برداشت کرده اند.

با اینحال، اینورس فایننس با انتشار بیانیه ای رسمی و تایید این سرقت، اعلام کرده که به دارایی های سپرده گذاران هیچگونه آسیبی وارد نشده و امکان برداشت این سپرده ها نیز وجود دارد.

گفته می شود در حمله سایبری دو ماه گذشته به اینورس فایننس نیز هکرها از همین شیوه برای سرقت بیش از ۱۵ میلیون دلار رمزارز از این پلتفرم استفاده کرده و با اینحال، ظاهرا مشکل این یاگ نرم افزاری همچنان به قوت خود باقی بوده و مرتفع نشده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha