۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
 واکنش معاون اقتصادی وزارت خارجه به تحریم های تکراری آمریکا

واکنش معاون اقتصادی وزارت خارجه به تحریم های تکراری آمریکا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا با بیان این‌که پتروشیمی ما تحریم بوده، گفت که فروش از مسیرهای مختلف ادامه داشته و خواهد داشت.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در پی تحریم شبکه فروش پتروشیمی ایران توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: فرآورده‌ها و پتروشیمی ما تحریم بوده ولی ما به صورت نرمال از مسیرهای مختلف کار فروشمان ادامه داشته و ادامه خواهد یافت و مشکلی در روند کار ما ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: البته آمریکایی‌ها هر روز به بهانه‌های مختلف افرادی را جزو لیست تحریم‌ خود قرار می‌دهند. اما در روند فروش فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی مشکلی ایجاد نخواهد شد و این روند به صورت نرمال ادامه خواهد یافت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در توضیح چرایی این اقدام آمریکا خاطرنشان کرد: باید بگویند که ما نظارت و کنترل می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال تحت تحریم است و راه‌های خاص خودش را در جهت خودکفایی، صادرات، فروش و واردات دارد و این مسائلی است که همیشه روشن بوده و همچون روال قبل ادامه خواهد یافت. لیست تحریم‌های شرکت‌ها لیست بلندبالایی است و هر روز شرکت‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود و کار خودش را ادامه دهد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha