۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
کاهش ۲ درصدی قیمت نفت متعاقب دیدار مقامات نفتی عربستان و روسیه
آخرین تحولات بازار جهانی نفت؛

کاهش ۲ درصدی قیمت نفت متعاقب دیدار مقامات نفتی عربستان و روسیه

در پی دیدار روز پنجشنبه میان وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه بهای جهانی نفت خام ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش بازار، در پی دیدار روز پنجشنبه میان وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه بهای جهانی نفت خام ۲ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، دو طرف امروز در خصوص مساله صادرات و پیش بینی آینده قیمت نفت با یکدیگر مذاکره کرده اند که تاکنون، جزئیاتی از محتوای این مذاکره منتشر نشده است.

در پی انجام این مذاکره، نواک در کنفرانس خبری خود گفت: برای جلوگیری از فروپاشی بازار نفت، همکاری مشترک در قالب اوپک پلاس بسیار ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازار جهانی نفت در حال توازن به سر می برد، در عین حال تاکید کرد همچنان شک و شبهه زیادی در خصوص این بازار و آینده قیمت ها وجود دارد.

بر اساس داده های موجود، در پی انجام دیدار، بازار نفت واکنشی بسیار سریع نشان داده و بهای هر بشکه نفت تگزاس غربی به ۱۱۳.۵ دلار در هر بشکه رسید که ۲ درصد کاهش قیمت را نسبت به روز قبل از خود نشان می دهد.

با اینحال، به گفته کارشناسان بازار نفت، چشم انداز قیمت طلای سیاه همچنان مثبت بوده و به احتمال زیاد، طی هفته های آینده به بالای ۱۵۰ دلار حرکت خواهد کرد.

این در حالیست که تعداد زیادی از سیاستمداران و لابی های بازار آمریکا نیز با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری این کشور، خواستار آزاد شدن مقدار بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت به منظور کاهش قیمت سوخت در آمریکا شده اند که در صورت تایید این درخواست از سوی واشنگتن، مقدار ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha