۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
۷ هزار تن کنستانتره سنگ آهن از سلطانیه به مقصد سنگان حمل شد
مدیرکل راه آهن شمال‌غرب کشور:

۷ هزار تن کنستانتره سنگ آهن از سلطانیه به مقصد سنگان حمل شد

زنجان - مدیرکل راه آهن شمال‌غرب کشور، گفت: تاکنون بیش از هفت هزار تن کنستانتره سنگ آهن توسط شبکه ریلی از سلطانیه به مقصد سنگان در خراسان رضوی بارگیری و حمل شده است.

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: با توجه به  شیوع بیماری کرونا ویروس، در حال حاضر هیچ قطار مسافری در منطقه شمالغرب کشور فعالیت نمی‌کند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که ستاد مرکزی مبارزه با بیماری کرونا تصمیمی بر فعالیت قطارهای مسافربری نگرفته هیچ فعالیتی از سوی ناوگان ریلی شمالغرب انجام نمی شود و ناوگان ریلی شمالغرب آماده جا به جایی مسافران است و مشکلی ندارد.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: با پیگیری ها و اقدامات انجام شده به منظور استمرار بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن از مبداء ایستگاه سلطانیه زنجان به مقصد سنگان در خراسان رضوی، عملیات بارگیری این محموله در ابتدای سال جاری محقق شد و تاکنون بیش از هفت هزار تن کنستانتره سنگ آهن از ایستگاه راه آهن سلطانیه به مقصد سنگان در خراسان رضوی بارگیری و حمل شده است.

خدایی به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در سال جدید با همکاری گمرک استان و مشارکت شرکت های بازرگانی خط صادراتی مسیر بناب به سرخس با بهره گیری از واگن‌های امدادی cis فعال خواهیم کرد که این مهم در تحقق ایجاد اشتغال و جهش تولید بسیار موثر است.

خدایی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین شاخصه توسعه‌یافتگی در هر کشور بحث حمل‌ونقل است، گفت: حمل‌ونقل جزو پنج پارامتر اول در توسعه کشور است.

وی بابیان اینکه قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی استان‌هایی هستند که در حوزه استحفاظی راه‌آهن شمال غرب قرار دارند، گفت:  این حوزه شامل ۱۲۴ کیلومتر مسیر آذربایجان و ۶۰۱ کیلومتر خروجی ایستگاه مراغه است و این مسیر ریلی ۳۵ ایستگاه دارد.

کد خبر: ۱۵٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha