۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
۳۴ هزار هکتار آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شده است
استاندار سمنان:

۳۴ هزار هکتار آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شده است

سمنان- استاندار سمنان گفت: از ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بالغ بر ۳۴ هزار در حال حاضر به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان سمنان بیان کرد: از ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بالغ بر ۳۴ هزار در حال حاضر به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند و لذا تلاش خواهیم کرد این میزان افزایش یابد.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان نیز اعتبارات خوبی بالغ بر ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که بیش از ۳۰ درصد تاکنون تخصیص یافته و در حوزه های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است.

استاندار سمنان همچنین گفت: افتتاح روز گذشته واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار نگین دامغان که پس از ۲۰ سال مجدد به چرخه تولید بازگشت و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فرآهم کرد، امری بسیار ارزشمند است.

هاشمی بیان داشت: در بحث پرداخت تسهیلات دامدار کارت ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، تاکنون یک هزار و ۵۷۶ مورد تسهیلات به‌ مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ هکتار مجتمع گلخانه ای در استان وجود دارد که باید به دنبال افزایش و توسعه این مجتمع ها و افزایش بهره وری از طریق این مهم باشیم و در این زمینه نهایت مساعدت را با کشاورزان خواهیم داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه ضرورت دارد شورای کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بخش و در راستای رونق و توسعه کشاورزی در راستای تحقق شعار سال فعال شود، تاکید داشت: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی از دیگر موارد مهم استان است که اقدامات مورد نیاز برای تسهیل در این امر در دستور کار پیگیری قرار دارد.

کد خبر: ۱۵۶٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha