۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسئله ای امنیتی تبدیل شده است
نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس:

موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسئله ای امنیتی تبدیل شده است

نماینده مردم مشهد در مجلس با انتقاد از اینکه موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسئله ای امنیتی تبدیل شده است، گفت: این موضوع را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کردم.

به گزارش بازار، نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از اینکه وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کشور نگران کننده است، گفت: نباید به سادگی از کنار این مسئله گذشت زیرا تبدیل به مسئله ای امنیتی شده و امنیت غذایی، اجتماعی و فرهنگی ما را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: براساس بررسی ها در اطراف مشهد بیش از ۴ هزار هکتار در ۱۰ سال گذشته تغییر کاربری صورت گرفته که بسیار نگران کننده است و متاسفانه دستگاه هایی که خودشان باید به این موضوع ورود و نظارت کنند به دلیل تعارض منافع و موقعیت هایی که برایشان وجود دارد در رسیدگی به این مسئله کوتاهی می کنند در حالی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت؛ این موضوع را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کردم و نیاز است فراقوه ای بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله آب شرب مشهد، افزود: امروز وضعیت بهره برداری آب در مشهد به وضعیت نگران کننده ای تبدیل و در این رابطه مکاتبات متعددی انجام شده که مکاتبه ای نیز با رئیس جمهور داشتم و تقاضا کردم که به صورت ویژه به این مسئله رسیدگی کنند و موضوع را جدی بگیرند.

پژمانفر با اشاره به شروع شدن سفر حجاج، گفت: نیاز است براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به این موضوع با دقت و وسواس توجه شود.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha