۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کوچک شدن اراضی، بزرگترین چالش بخش کشاورزی کشور
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

کوچک شدن اراضی، بزرگترین چالش بخش کشاورزی کشور

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی کوچک شدن اراضی را یکی بزرگترین چالش بخش کشاورزی کشور برشمرد و گفت : برای رفع این چالش باید سران کشور، مراجع تقلید، قوای سه گانه چاره اندیشی کنند.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر افزود : هم اکنون بیش از ۷۵ درصد اراضی کشور زیر پنج هکتار است در صورت ادامه روال کنونی در ۱۰ سال آینده بیش از ۸۰ درصد اراضی کشور زیر سه هکتار خواهد شد که امکان سرمایه گذاری و اجرای مسائل فنی کشاورزی را با چالش بزرگ مواجه می کند.

وی اظهارداشت : ادامه این روند کشور را با توجه به نیاز در تولید محصولات اساسی برای خودکفایی دچار بحران می کند، بنابراین باید شرایطی ایجاد شود تا از کوچک شدن اراضی جلوگیری بشود.

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی امنیت غذایی را چالش دوم کشاورزی اعلام کرد و افزود : چالش دوم امنیت غذایی در کشور است که امنیت غذایی در محصولات اساسی با چالش جدی مواجه است چرا که اجرای الگوی کشت در کشور منوط به اجرای تولید محصولات اساسی است بنابراین باید تولید کشور را ساماندهی کنیم و جهتش را به محصولات اساسی بکشانیم تا محصولات اساسی را در داخل تامین کنیم.

مهاجر همچنین دانش فنی کشاورزی را چالش مهم دیگر کشاورزی کشور برشمرد و گفت : باید راهکاری اتخاذ شود تا دانش کشاورزان در استفاده از دانش بنیان، بذر، سم، مدیریت مزرعه و تناوت کشت را افزایش داد.

کد خبر: ۱۵۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha