۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
عدم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایلام| بوروکراسی‌های اداری زیاد است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عدم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایلام| بوروکراسی‌های اداری زیاد است

ایلام- میری، مدیرمرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به عدم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایلام، گفت: بوروکراسی‌های اداری برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان زیاد است.

سارا میری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت.های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام هم اکنون بالغ بر ۲۳ شرکت هستند که حداقل ۳۸ محصول آنها به اثبات رسیده است.

وی گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان استانداردهای لازم را از وزارت علوم اخذ کرده اند اما متاسفانه در استان به این شرکت ها هنوز اعتمادی نشده است، محصولاتی که از طریق شرکت های دانش بنیان ساخته می شوند باید در اولویت قراردادها و مناقصات ادارات باید اولویت قرار بگیرند.

وی گفت: متاسفانه هیچ کدام از شرکت های دانش بنیان استان تحت حمایت قرار نگرفتند و نتوانستند صادرات خوبی داشته باشند.

مدیرمرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام بیان کرد: از جمله مشکلاتی که در شرکت های دانش بنیان استان وجود دارد مالیات هنگفتی است که بر این شرکت ها تحمیل شده است، اکثر شرکت ها نوپا هستند و قطعا نمی توانند هزینه های متعدد پرداخت کنند.

۲۳ شرکت بنیان در ایلام فعال است
وی بیان داشت: شرکت های دانش بنیان ۳ تا ۴ ماه درگیر هستند تا یک مجوز اولیه را اخذ کنند،در یک شرکت دانش بنیان که فرآیند تولید انجام می شود قطعا نباید این درگیری ها را داشته باشد.

میری تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان استان این است تنگ نظری ها را کنار بگذارند و در کنار شرکت های دانش بنیان باشند.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام گفت: در حال حاضر واحدهای فناورانه مستقر در پارک علم و فناوری حدود ۸۴ واحد و کل هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد ۶۷ مرکز است.

میری با اشاره به اینکه ۲۳ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند، افزود: تعداد محصولات فناورانه واحدهای مستقر در پارک تعداد ۳۸ محصول است.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha