۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
 ۲۲ هزار تن کود شیمیایی وارد زنجان شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۲۲ هزار تن کود شیمیایی وارد زنجان شد

زنجان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان برای کشت بهاره خبر داد و گفت: ۲۲ هزار تن از کود مورد نیاز کشاورزان وارد استان شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، از تامین کود مورد نیاز کشاورزان زنجان برای کشت بهاره خبر داد و گفت: ۲۲ هزار تن کود شیمیایی کشاورزان وارد استان شده است.

وی اظهار کرد: به برکت بارش خوب باران کشاورزان استان کار کشت بهاره خود را آغاز کردند ولی باید برای تولید با کیفیت مراحل اولیه کشت کود مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: امسال مشکلی در تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان وجود ندارد و انواع کودهای شیمیایی همه ساله در بین کشاورزان توزیع می شود.

تاراسی وضعیت امسال کودشیمیایی در زنجان را مناسب اعلام کرد و یاد آور شد: نیاز کودی استان برای کشت بهاره و سرک برای گندم و کلزا ۲۸ هزار تن است.

وی افزود: میزان و چگونگی مصرف کود در مزارع هم توسط کارشناسان کشاورزی به کشاورزان آموزش داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی مصرف کود و سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی استان پایین‌تر از نرم کشوری است که این خود برای سلامت تولیدات کشاورزی بسیار مهم است.

تاراسی تصریح کرد: مصرف کودشیمیایی در زنجان از سال ۸۴ تاکنون روند کاهشی داشته است و باید این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زنجان به دلیل تنوع اقلیمی و شرایط طبیعی مناسب در تولید انواع محصولات کشاورزی پاک  طبیعی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است.

کد خبر: ۱۵٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha