۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
برق صنایع فولادی آذربایجان شرقی نباید قطع شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

برق صنایع فولادی آذربایجان شرقی نباید قطع شود

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: کاهش سهمیه برق مصرفی صنایع فولادی به منزله تعطیلی سه ماهه این صنعت است، با این کاهش عملاً تولید امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش بازار، صابر پرنیان در جمع خبرنگاران با طرح موضوع محدودیت‌های تامین برق صنایع استان در فصل تابستان، افزود: صنایع فولادی برای تولید به ظرفیت تعریف شده‌ای از برق نیاز دارند و با کاهش این سهمیه، فعال نگه داشتن کوره‌ها و برگشت به تولید زمان بر خواهد بود.

وی گفت: کاهش برق مصرفی صنایع فولادی، چه ۹ مگاوات و چه یک دهم مگاوات، تفاوتی به حال صنایع فولادی نخواهد داشت، چون کوره‌ها برای گرم شدن به مقدار معینی از برق نیاز دارند.

پرنیان اضافه کرد: صنعت فولاد به دلیل یکپارچه بودن خط تولید، واحدهای صفر تا صدی هستند و قطعی برق و سرد شدن کوره، خسارت‌های زیادی را متوجه صنعت خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صنایع غذایی با تعطیلی چند خط می‌توانند، تولید خود را حفظ کنند، گفت: اگر صنایع فولادی در کاهش بار شبکه برق، مشارکت داده شوند، عملاً دو ماه تولید فولادی‌ها متوقف و یک ماه نیز با حداقل ظرفیت کار خواهند کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha