۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
حمل‌ و نقل بین ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افزایش یافت
وزیر راه و شهرسازی:

حمل‌ و نقل بین ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افزایش یافت

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: با بازنگری در تعرفه‌های حمل‌ونقل و انجام توافقات میان ایران و ترکمنستان می‌توان رقم تردد میان دو کشور را افزایش داد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی گفت: با بازنگری در تعرفه‌های حملونقل و انجام توافقات میان ایران و ترکمنستان می‌توان رقم تردد میان دو کشور را افزایش داد. رستم قاسمی گفت: پس از توافقات قبلی، میزان حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افرایش یافته است و این رقم می‌تواند با توافقات میان دو طرف جهشی و افزایشی شود.

قاسمی گفت: ایران هیچ گونه محدودیتی برای حملونقل از طریق ترکمنستان با کشورهای همسایه نداشته و امکان ترانزیت ترکیبی همه جانبه با کشور ترکمنستان وجود دارد.

قاسمی در دیدار با مامتخان چاکییف مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان گفت: آمادگی برگزاری کمیسیون مشترک حملونقل ایران و ترکمنستان را درعشق آباد یا تهران داریم. ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و حتی ترکیه در شرایط خوبی قرار داشته و می‌توان ترانزیت ترکیبی و همه جانبه برقرار کرد.

با توجه موقعیت جغرافیایی دو کشور امکان راهیابی به کشورهای دریاهای جنوبی مثل خلیج فارس، دریای عمان، بنادر جنوبی تا کشورهای شمالی و روسیه وجود دارد و به گفته قاسمی اعضای کریدور جنوب به شمال که کشورهای متحد با یکدیگر هستند می‌توانند با افزایش نقش ترانزیتی خود میلیاردها دلار در سال از منابع کشورها را تامین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید عملیات اجرایی ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال را میان دو کشور آغاز کنیم و به این ترتیب قطعا کشورهای دیگر هم به ما می‌پیوندد.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha