۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
بومی سازی ۲ محصول دانش بنیان در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بومی سازی ۲ محصول دانش بنیان در مازندران

قائمشهر- حسن زاده، کارآفرین و عضو بنیاد ملی نخبگان مازندران از بومی سازی پنل های خورشیدی و هوشمندسازی شیرآلات قدیمی خبر داد.

احسان حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تبدیل شیرآلات قدیمی به هوشمند اظهار داشت: با توجه به اینکه دنیا به سمت خشکسالی رفته است و هوشمندسازی شیرآلات در مصرف بهینه آب تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه نصب مبدل های هوشمند برای شیرآلات قدیم حدود سالانه ۴۴۰ میلیون مترمکعب آب در کشور ذخیره سازی می شود، افزود: شیرهای قدیمی بدون تغییر در ساختار لوله کشی، هوشمند می شود.

وی یادآور شد: از آنجایی که امکان تغییر لوله کشی ساختمان به دلیل توکاربودن آن وجود ندارد، هوشمند سازی سیستم لوله کشی سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

حسن زاده یادآور شد: نصب مبدل هوشمند در خروجی نهایی شیرآب ها، آن را هوشمند می کند در حالی که تعوض کامل لوله کشی ها هزینه های زیادی دربر دارد.

این کارآفرین تصریح کرد: از آن جایی که امکان دسترسی به لوله کشی های ساختمان وجود ندارد، مبدل هوشمند می تواند نیاز خانوارها را تامین کند.

وی ساخت پنل های خورشیدی جدید با توان بالا و بدون مبدل را از دیگر ابتکارات بیان کرد و گفت: این پنل برای نیروهای خورشیدی استفاده می شود و این سیستم سبب افزایش راندمان و کاهش هزینه های نیروگاه ها می شود و این دو محصول تولیدی بومی سازی شده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha