۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان همدان شناسایی شد
استاندار همدان:

۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان همدان شناسایی شد

همدان - استاندار همدان از شناسایی۱۲۳ واحد تولیدی راکد در استان همدان خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و باید راهی برای فعال شدن این سرمایه‌ها پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد بعدازظهر سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دولت سیزدهم و قوانین بالادستی در راستای پشتیبانی از تولید، وظیفه ما حمایت تام و تمام از تولید است.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی نباید مانع از تولید و ایجاد اشتغال شود، افزود: امروز ۶ طرح که پرونده‌ آن‌ها سال‌ها در بانک کشاورزی بلاتکلیف مانده بود مورد بررسی قرار گرفتند و مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مدیران واحدهای تولیدی تحت تملیک، تعیین تکلیف و مراحل اجرایی انجام شود.

استاندار همدان گفت: بررسی یک واحد تولیدی دامداری دوهزار رأسی واقع در شهرستان کبودرآهنگ با نظر کارشناسی در جلسات و کارگروه تسهیل کشوری تأیید شد.

وی افزود: یکی از پرونده‌های دیگری که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت واحد بزرگ صنعتی (کیوان) بود، که ادامه فعالیت آن تایید شد.

وی بابیان اینکه بر اساس گزارش‌های موجود ۲۵۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود داشت که در حال حاضر ۱۲۷ واحد از آن‌ها احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است، گفت: هم‌اکنون ۱۲۳واحد تولیدی راکد در استان همدان وجود دارد که تلاش می‌شود ضمن حمایت‌های لازم، زمینه احیا این واحدها فراهم شود.

استاندار همدان با بیان اینکه واحدهای تولیدی سرمایه‌های ملی هستند و باید راه‌حلی پیدا کرد که این سرمایه‌ها فعال شوند، اظهار کرد: تولید ‌کنندگان باید نهایت همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان داشته و در راستای اجرایی کردن مصوبات این ستاد تلاش کنند.

قاسمی فرزاد گفت: استان همدان در سنوات قبل از لحاظ عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در رتبه ۱۵ و ۱۶ قرار داشت اما بر اساس گزارش وزارت کشور، در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و دو ماهه‌ اول ۱۴۰۱، همدان در بین ۳۱ استان کشور به رتبه پنجم ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در مجموع شاخص‌های کمی و کیفی رتبه پنجم و در شاخص‌های کیفی رتبه سوم کشور را داراست و بیش از ۹۱درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شده ضمن اینکه سازمان صمت باید تمام توان خود را برای احیا ۱۲۳ واحد تولیدی غیرفعالِ استان، به کار گیرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha